3ds Max 2022 Yenilikleri

3ds Max 2022 Yenilikleri

2022 versiyonu ile iş akışı verimliliği odağında, kullanımı kolay doku oluşturma ve render araçları ile güvenli ve korunaklı bir çalışma ortamına sahip olun. Bu versiyon Arnold’a eklenen yeni oluşturma yeteneklerine, yeni bir Bake to Texture işlevselliğine ve popüler modelleme araçları kapsamında gelişmiş özelliklere sahiptir.


Safe Scene Script Execution

Safe Scene Script Execution güvenli olmayan komutların yürütülmesini engelleyerek, bu komut dosyalarının Maxscript, Python veya .NET komutlarını kullanmasına bakılmaksızın, 3ds Max sahne dosyalarına gömülü kötü amaçlı komut dosyalarına karşı koruma sağlar.

Kötü Amaçlı Yazılım Temizleme işlevi, bilinen kötü amaçlı komut dosyalarını sahne dosyalarından ve başlangıç komut dosyalarından algılar ve kaldırır. Bu, kötü amaçlı kodun diğer kullanıcılara yayılmasını önler. Bu işlev için Security Tools aracının Auotdesk App Stoe üzerinden indirilmesi gerekir.


Smart Extrude

  • Edit Poly modifier desteğiSmart Extrude, Edit Poly modifier ile genişletilerek, kullanıcılara Editable Poly uygulamasında sevilen işlevlerin ve özellikleri extrude komutunda sunuyor. Smart Extrude’un bu uzantısı ile artık bu serbest biçimli modelleme yönteminden daha fazla faydalanabilir ve çoklu modelleme iş akışlarınızı 3ds Max’te tamamlayabilirsiniz.
     
  • “Cut Through” implementation2021.2 versiyonu ile sunulmuş olan Smart Extrude fonksiyonu kullanıcılara için yaratıcı modelleme süreçlerinde daha serbest bir alan sağlamıştı. Cut Through işlevi ile geliştirilen bu fonksiyon sizlere bu kapsamda daha hızlı ve rahat bir çalışma alanı sunmaktadır.

    İçe veya dışa doğru uygulanan Smart Extrusion komutunu kullanarak (Edit Poly or Editable Poly üzerindeki Shift+LMB sürükleme işlemi), mesh geometri ile çalışma sürecinizde bütün geometri yüzeyinde ekleme, birleştirme ve kesme işlemlerini rahatlıkla yapabilirsiniz. Böylece çoklu modelleme deneyimini çok daha hızlı ve kolay bir şekilde başarabilirsiniz.


Slice Modifier

3ds MAX Slice Modifier aracı üzerindeki yeni performans geliştirmeleri kullanıcı geri bildirimlerine dayalı bir modelleme deneyimi sunmaktadır. Bu geliştirmeler ve yeni özellikler, 3ds Max’te Autodesk Retopology Tools için veri işleme süreçlerini azalttığından, 3ds Max iş akışlarının güçlü tamamlayıcısıdır.

Capping

Slice (Dilimleme) işlemi sırasında oluşan açıklıklar artık hem Mesh hem de Poly nesnelerinde sınır kenarları boyunca kapatılabilir.

Multi-Axis Cutting

Tek bir modifier aracılığıyla dilimleme aracının konumuna bağlı olarak ağınızın X-, Y- ve/veya Z hizalı düzlemsel bir dilimine ulaşabilirsiniz.

Radial Slice

Yeni geliştirilen Radial Slice işlevi ile kullanıcı tanımlı min. ve max. açılar tanımlayarak kesme işlevini kontrol edebilirsiniz.

Alignment options

Kesme aparatını bir nesne üzerindeki yüzlere hızla hizalayabilir veya sahnenizdeki başka bir canlandırılabilir nesneye referanslayabilirsiniz.


Extrude Modifier

3ds Max’te en sık kullanılan değiştiricilerden biri olan Extrude modifier, ilk extrude hesaplama hızında ve miktar parametresini ayarlarken çıktının yanıt verme hızında önemli performans iyileştirmeleri sunmaktadır. Bu, işlenmesi birkaç dakika süren karmaşık spline’ların istediğiniz görünüme daha hızlı ve daha etkileşimli bir şekilde ulaşabilirsiniz.


Symmetry Modifier

3ds Max’te yaygın olarak kullanılan bir modelleme değiştiricisi olan Simetri modifier, 3ds Max’te modelleme ve retopoloji iş akışlarına fayda sağlayan yeni özellikler ve geliştirmeler içermektedir. Simetri ile artık daha hızlı sonuçlar üretebilir ve Viewport’ta daha etkileşimli bir deneyim yaşayabilirsiniz.

Multi-Axis Symmetry

Düzlemsel simetri, simetri gizmosunda X, Y ve/veya Z simetri sonuçlarını gerçekleştirmek için güncellenmiştir.

Radial Symmetry

Yeni bir Radyal simetri işlevi, sanatçıların gizmo merkezinin etrafındaki bir geometriyi hızla çoğaltmasına ve tekrarlamasına olanak tanır. Kullanıcı geri bildirimlerine dayalı bu yeni özellik ile hızla yeni varyasyonlar oluşturabilirsiniz.

Alignment options

Simetri aygıtını bir nesnedeki yüzlere hizalayabilir veya sahnenizdeki başka bir canlandırılabilir nesneye referanslayabilirsiniz.


Relax Modifier

3ds Max artık Relax değiştiricisine eklenen bir “hacim koruma” seçeneği içermektedir. Aktif olduğunda, Relax algoritması, değiştiricinin uygulandığı genel ağın şeklini ve tanımını korurken, modellerden gelen küçük ayrıntıları ve noisy oranını azaltmak için ek hesaplamalar gerçekleştirmektedir.

Bu işlevsellik, özellikle tarama ve şekillendirme verilerinde görüldüğü gibi büyük miktarda istenmeyen küçük veya mikro yüzey ayrıntısı içeren verilerle çalışırken oldukça kullanışlıdır. Bu küçük “noisy” verilerini Relax ile azaltarak 3ds Max için Autodesk Retopology Tools’un işlem süresini iyileştirebilirsiniz.


Rendering

  • Yeni render yapılandırma penceresi; QT-tabanlı kullanıcı arayüzü ile çok daha hızlı ve çeviktir
     
  • Quicksilver oluşturma ayarları artık daha hızlı ve daha duyarlı bir deneyim için QT tabanlıdır. Viewport Bloom ayarları da Quicksilver ayarlarıyla senkronize edilmiştir.
     
  • Viewport yapılandırma ayarlarındaki yeni Viewport Ambient Occlusion örnekleme değerini kullanarak, Viewport görünüm geliştirmelerini daha da iyileştirebilir ve Viewport Ambient Occlusion kalitesini artırarak veya azaltarak GPU performanslarını optimize edebilirsiniz.

Arnold

The ‘Auto-tx’ ile doku dosyalarını işleme sırasında tx dosya biçimine dönüştürme işlemini otomatikleştirebilirsiniz.

Imagers (görüntüleyiciler) artık doğrudan Arnold RenderView’ın özel bir sekmesinde ek oluşturma süresi olmadan işlem sonrası işlemeye uygulanabilir, kaldırılabilir, yeniden sıralanabilir ve düzenlenebilir.

  • Light Mixer Imager : AOVs süresince ve render sonrasında oluşturma işlemini yeniden başlatmadan her bir ışık grubu payını etkileşimli olarak düzenleyebilirsiniz.
  • Bloom veya “glow”: Çerçeve boyunca belirli bir eşiğin üzerindeki pikselleri bulanıklaştırmak ve kusurlu bir lens üzerinde ışık sızmasını simüle etmek için Lens Efekti görüntüleyiciye eklenmiştir.
  • Noice Denoiser : Sahneler tekrar tekrar oluşturulduğunda görüntüler otomatik olarak bozulmaktadır. Noice Denosier ile denoisy ayarlarını düzenleyebilir ve görüntüyü doğrudan render görünümünde görebilirsiniz.
  • OptiX Denoiser: Clamping ve blending işlevleri için ek kontroller sunmaktadır.

Bake to Texture

Bake to Texture arayüzü, render öğelerini ortak harita adları altında gruplayarak daha kolay gezinme ve hazır harita türlerinin seçilmesini sağlamak için basitleştirilmiştir. Artık renkli haritalar, normal haritalar ve üretimde ihtiyaç duyulan diğer PBR uyumlu haritalar gibi sık kullanılan harita türlerini oluşturmak için kullandığınız oluşturma motorundaki belirli öğe adını hatırlamak zorunda değilsiniz.

Bake to Texture artık Rounded Corners ve Material ID haritaları gibi bir dizi yeni yardımcı program içermektedir. Daha önce karmaşık bir malzeme kurulum iş akışı olan süreçlerinizi Bake to Textures sonuçlarına yalnızca birkaç tıklamayla hızlı ve kolay bir şekilde düzenleyebilirsiniz.


Viewports

Herhangi bir kayan Görünüm Penceresini tam ekran, kenarsız bir görünüme dönüştürebilirsiniz. Ayrıca sunumlarınız sırasında tüm gizmo öğelerini sunum modu ile gizleyerek 3D modelinizin gerçek kahraman olmasını sağlayabilirsiniz .

“CTRL+Space” kısa yolunu kullanarak tam ekran sunum moduna geçebilirsiniz.


USD in 3ds Max (Public Beta)

Universal Scene Description (USD) Pixar Animation Studios tarafından çeşitli dijital içerik oluşturma araçları arasında 3D verilerin değişimi için geliştirilmiş bir çerçevedir.

Artık USD verilerini alıp 3ds Max verileri olarak içe veya 3ds Max verilerini alıp dışa aktarabileceğiniz yeni bir import ve export iş akışı  sunmaktadır. 3ds Max sahneleri veya USD destekli diğer uygulamalar arasında veri aktarımı için basit, yüksek hızlı bir format olarak USD’ye güvenebilirsiniz.

Detaylı bilgi için :  USD for 3ds Max Release Notes 


AutoSmooth

3ds Max genelinde mesh verilerinin görsel kalitesini iyileştirmek için kullanılan AutoSmooth işlemleri, binlerce veya milyonlarca yüzü yumuşatıyor olsa da yeni yumuşatma verilerini daha hızlı oluşturmak için güncellendi. Bu güncelleme ile Mesh, Poly veya Spline gibi nesnelerdeki düzgünleştirme verilerini kolaylıkla ayarlayabilirsiniz. Ayrıca Smooth, Chamfer, Edit Mesh, Edit Poly, ProOptimize ve çok daha fazlası gibi diğer değiştiricilere de faydasını görebilirsiniz.

Edit Poly Modifier Enhancement

Edit Poly değiştiricisi, artık daha önce yalnızca Düzenlenebilir Poly nesne sınıfında gördüğümüz Smart Extrude işlevselliğini içermektedir.

Yorum bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Shopping Cart
Scroll to Top