Autodesk 3ds Max 2021 Yenilikleri

3ds Max® yazılımıyla profesyonel kalitede 3D animasyonlar, görüntüler ve modeller üretin. Daha kısa sürede daha iyi 3D içerikler oluşturmanıza yardımcı olacak verimli ve esnek bir araç seti.

3ds Max 2021 Güncellemesinde Öne Çıkanlar

Yeni OSL (Open Shading Language) Gölgelendiricileri

Açık gölgeleme dili (OSL), çeşitli OSL haritalarının tam bir kategorisi olan yeni bir OSL Haritası kullanmanıza olanak tanır ve herhangi bir oluşturucu ile kullanmak için geliştirme araçlarını kullanarak kendi OSL haritalarınızı oluşturabilirsiniz.

  • HDRI Ortamı, ortamın hem görünüm alanında hem de son işlemede konumlandırılmasını ve son görünümünü kontrol eder.
  • HDRI Lights, sahneyi dinamik olarak güncelleyen gerçek dünyadaki ışık kaynaklarının HDR fotoğraflarını yerleştirmenize olanak tanır
  • Uber Noise, Perlin, Fractal, Cell, fBm ve Worley gibi karmaşık gürültü türleri ekler
  • Diğer yeni ve güncellenmiş gölgelendiriciler arasında Color Correction, Float ve Color bulunur
  • Eğriler, ayrıca Kamera, Nesne ve Küresel Projeksiyonlar içerir

Bake to Texture

Haritaları ve yüzeyleri işlemek amaçlı tasarlanan bu araç, yeni ve basitleştirilmiş bir iş akışında çok daha hızlı bir performans sunar. En belirgin bazı özellikleri;

  • Basitleştirilmiş, sezgisel ve tamamen kodlanabilir doku işleme deneyimi
  • Hata ayıklama ve uyumlu harita filtreleme
  • OSL doku haritaları ve Blended Box haritası desteği
  • MikkT normal haritalama desteği
  • Arnold dahil kapsamlı oluşturucu desteği

Yeni Physically Based Rendering – PBR (Fiziksel Tabanlı Oluşturma) Malzemeleri

Yeni PBR malzemeleri, ışığın yüzeylerle etkileşimini fiziksel olarak daha doğru bir hale getirir.

  • İki yeni tür harita; PBR Material (Metal / Rough) ve PBR Material
  • (Spec / Gloss), herhangi bir gerçek zamanlı motor iş akışı ile uyumluluğu sağlar
  • İndirilen PBR haritalarını doğrudan Windows Gezgini’nden Material/Maps Tarayıcısına sürükleyip bırakarak deneyimleyebilirsiniz

Weighted Normals Modifier (Ağırlıklı Normal Değer Düzenleyici)

Ağırlıklı Normaller, köşe normallerini daha büyük düz çokgenlere dik olacak şekilde değiştirerek modellerin gölgelendirmesini iyileştirir. Sıfır segmentli pah değiştirici ile birlikte kullanıldığında, gölgelendirme, modelin tamamı yerine pahlı yüzler boyunca karıştırılır.

  • Weighted Normals Modifier, köşe normallerini daha büyük ve düz çokgenlere dik olacak şekilde değiştirerek modellerin gölge görünümünü iyileştirir.
  • Mesh görünümü için daha iyi ve daha hızlı açık normaller üretir
  • Pürüzsüzleştirme ve karıştırma değerleri üzerinde tam kontrol sağlar

Varsayılan olarak Arnold Renderer

Işıklandırma, malzemeler, kamera ve daha birçok ortam değişikliğini gerçek zamanlı görmek için Arnold GPU Görüntüleyici kullanın.

  • 3ds Max 2021, Scanline Renderer yerine varsayılan oluşturucu olarak Arnold 6.0’ı içerir.  Bu size modern, üst düzey bir işleme deneyimi sunar.
  • Yeni Bake to Texture iş akışlarını destekler.
  • Yeni AOV iş akışları.
  • V-Ray ve Corona Malzemelerini Fiziksel Malzemeye dönüştürmek için yeni Sahne Dönüştürücü komut dosyalarını içerir.

Yeni Substance2 Haritası

  • Substance2 haritası, eski Substance haritasından daha hızlıdır.
  • Yerel .sbar uzantılı dosyaların yüklemesi için en son Substance motorundaki güncellemeleri kullanır. Artık haritaları Substance Designer’dan dışa aktarmanıza gerek kalmayacak
  • 8k’ye kadar dokuyu destekler.
  • 3ds Max: Arnold, ART, Scanline ve Quicksilver ile birlikte gelen oluşturucuları destekler.
  • Maddeleri belirli bir malzeme türüyle hızlı bir şekilde kurmak veya haritaları dosyalara yedeklemek için komut dosyalı araçlar.

3ds Max 2021’deki Geliştirmeler ve Değişiklikler

Sahne Dönüştürücü

Sahne Dönüştürücünün yeni ve geliştirilmiş iş akışı, özel dönüştürme kuralları oluşturmayı kolaylaştırır. Ön ayarlar kilitlenir, üzerine kaydedilemez ve Sahne Dönüştürücüyü kapatmadan önce kaydedilmemiş değişiklikler size hatırlatılır.

Gelişmiş Görüntü Alanı Ayarları ve Kalitesi iyileştirmeleri şunları içerir:

  • Görüntü Alanı Ayarları artık ön ayar olarak kaydedilebilir
  • Ambient Occlusion (AO) artık görünüm alanında çalışırken her zaman deneyimlenebilir.
  • Progressive Skylight, iç sahnelerde görüntü alanı titremesini ve görsel sorunları azaltarak gün ışığı etkisi ile oluşan doğru gölgeler sağlar
  • Progressive Fade-in Time; Progressive Skylight, alan ışığı ve alan derinliği gibi görünüm alanındaki belirli efektlerin aşamalı olarak oluşturulduğu hızı ayarlar sağlar
  • Fiziksel Malzeme için pürüzlülük desteği sağlar
  • Işıklar için gölgeler artık varsayılan modunda açıktır.

Daha hızlı dosya kaydetme

Çok sayıda varlığa sahip sahne dosyalarını kaydetmek, Otomatik Yedekleme (Otomatik Kaydetme) ve Bekletme artık önemli ölçüde daha hızlıdır.

ProSound iyileştirmeleri

24 bit WAV dosyaları, 88,2 kHz ve 96 kHz örnek hızları için destek ve sınırsız sayıda ses klibi desteği (önceki maksimum 100) eklenmiştir.
Ayrıca 100. kareden sonra sesin %50 ses seviyesinde yükselmesine neden olan bir sorun da düzeltilmiştir.

Pah değiştirici güncellemeleri

Tekdüzen, Radyal ve Yama azaltma türleri gibi en son Chamfer modifier seçenekleri artık doğrudan Pah değiştiriciden ayarlanabilir (Geliştirme Kenar Derinliği, Uç Eğilimi ve Radyal Eğilim kontrollerini de kapsar).

Sketchup içe aktarma iyileştirmeleri

Artık bir Sketchup dosyasını içe aktarırken seçenekler, gizli öğeleri yok saymayı ve katman bilgilerini korumayı da içermektedir.

Kurulum

Çevrimiçi ve çevrimdışı kurulum, daha basit ve daha hızlı bir deneyim için elden geçirildi.

Autodesk 3ds Max 2021 sürümü ile geri bildirimler ışığında kullanıcıları doğrudan etkileyen 80’den fazla kusur giderildi.

Autodesk 3ds Max 2021’i Edinin

3ds Max® yazılımıyla profesyonel kalitede 3D animasyonlar, görüntüler ve modeller üretin. Daha kısa sürede daha iyi 3D içerikler oluşturmanıza yardımcı olacak verimli ve esnek bir araç seti. Autodesk 3ds Max’deki yenilikleri keşfedin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Shopping Cart
Scroll to Top