2024 03 3ds Max 2025 1200x628 1 3ds Max 2025 Yayınlandı! Yenilikleri Keşfedin

3ds Max 2025 Yayınlandı! Yenilikleri Keşfedin

3ds Max 2025’e hoş geldiniz! 3ds Max 2025’i Autodesk Hesabınızdan indirebilirsiniz. Ayrıca, bu hesap portalı üzerinden 3ds Max’in önceki sürümleri için güncellemeleri de edinebilirsiniz.

Bu sürümde bulacağınız yeni özellikler ve güncellenmiş iş akışları hakkında bilgi edinmek için okumaya devam edin. Düzeltilenler de dahil olmak üzere teknik ayrıntılar için lütfen 3ds Max 2025 Sürüm Notlarına bakın.

3ds max 2025 OCIO Color Management 3ds Max 2025 Yayınlandı! Yenilikleri Keşfedin

OCIO Renk Yönetimi

OpenColorIO artık yeni sahnelerde renk yönetimi için varsayılan moddur. Bu, modern bir renk işlem hattını (pipeline) uygulamayı her zamankinden daha kolay hale getirir.

Önceki sürümlerde tanıtılan değişikliklere ek olarak, 3ds Max 2025 aşağıdaki iyileştirmeleri içerir:

  • VertexPaint aracı artık tam renkli yönetime sahiptir.
  • Yeni Color Space Conversion işlem operatörü, renk verilerini (vertex renkleri gibi) bir işleme alanından (rendering space) diğerine dönüştürmek için Data Channel modifyerlerine uygulanabilir.
  • Render Output File diyaloğundaki ve diğer yerlerdeki Automatic seçeneğinin davranışı artık görüntü dosyası türüne bağlıdır. Tipik olarak doğrusal olan formatlar (EXR gibi) için dönüştürme uygulanmazken, Color Management Settings‘de belirtilen çıktı dönüşümleri diğer formatlar için kullanılır.
  • Bake to Texture aracı artık çıktı dosyaları için renk alanı seçmenize olanak tanır.
  • ColorSpaceNamePathSearch kuralı, görüntü dosyalarının OCIO v1’deki renk alanlarına nasıl atandığını eşleştirmek için kullanılabilir.
  • OCIO’nun sürümü 2.3.2 olarak güncellendi.

Projenizin ihtiyaçlarına uygun renk yönetimini Color Management Settings iletişim kutusunda (Rendering > Color Management) yapılandırabilirsiniz. Renk yönetiminin 3ds Max’in önceki sürümlerinde varsayılan olarak nasıl çalıştığına geri dönmek için Color Management Mode‘u Gamma Workflow olarak ayarlayın.

3ds max 2025 Updated Global Search feature 3ds Max 2025 Yayınlandı! Yenilikleri Keşfedin

Güncellenmiş Global Arama Özelliği

Genel arama, son 5 kullanılan öğeyi görüntüleme, araç ipuçlarıyla (toolclip) genişletilmiş sonuçlar, komutları etkinleştirmek için çift tıklama ve arama penceresini kenetlemeye (dock) izin verme gibi genişletilmiş işlevler sağlamak için modernize edildi.

Arama Güncellemeleri

Global Search (Genel Arama) özelliğini etkinleştirmek için ‘x’ tuşuna basın.

Viewport’ta boş bir alana tıklarken ‘x’ tuşuna bastığınızda görünen Global Search özelliği, parmaklarınızın ucunda kapsamlı bir araç, işlev, komut ve ayar listesi sunmak üzere güncellenmiştir. Artık yazarken, yazdıklarınıza göre “ile başlayan” veya “herhangi bir kelimeyle başlayan” olarak düzenlenen genişletilmiş bir komut listesi görünüyor. Ayrıca, menülerde vakit kaybetmeden avlanmak için yeni arama ayarlarını değiştirmek üzere dişli simgesini de seçebilirsiniz.

  • Son 5 kullanılan: Sonuçlar, son 5 kullanılan komutunuzu görüntüler, böylece işlemleri kolayca tekrarlayabilirsiniz. Örneğin, nesnenize bir büküm değiştirici (bend modifier) uygulamak için ‘be’ yazarsanız, bir sonraki aramanızda, uygulanan büküm değiştirici, arama sonucunuzda daha önce kullanılmış bir öğe olarak otomatik olarak görünecektir.
  • Kategori ekranı: Aramadaki yeni bir sütun, öğenin Kategorisini gösterir (örneğin, Modifiers, Tools, MassFX, Render vb.).
  • Etkinleştirmek için sonuçlara çift tıklayın: Göründükleri gibi arama sonuçlarınıza çift tıklayarak eylemleri hızlı ve doğrudan Arama menüsünden başlatın.
  • Bağlama duyarlı sonuçlar: Arama sonuçlarınız yalnızca alakalı öğeleri içerecektir (mevcut bağlamda uygulanabilir öğeler).
  • Kısayollar ve genişletilmiş ToolClip’ler: Genişletilmiş sonuçlar aramanızla birlikte görüntülenir (aşağıdaki animasyona bakın).
  • Yeniden boyutlandırılabilir arama çubuğu genişliği: Dişli simgesi bağlam menüsünden, Popup Width kaydırıcısına erişebilirsiniz.
  • Kenetlenebilir pencere oluşturma: Dişli simgesi bağlam menüsünden Window/Popup Seçeneği’ni seçin. Pencereye dönüştürüldüğünde, pencereye sağ tıklayın > Dock > Arama pencerenizi kenetlemek ve her zaman erişilebilir olmasını sağlamak için Üst, Alt, Sol veya Sağ arasından seçim yapın.
  • Ayarlar hatırlanacak: 3ds Max, aracın son durumunu hatırlayacaktır (bu ayarlar 3dsMax.ini dosyasında saklanır).
  • ToolClip’i görüntülemek için bir Arama sonucunun üzerine gelin.

3ds Max 1.5 için Retopoloji Araçları

Güncellenen Retopology Tools for 3ds Max, Autodesk ReForm kullanırken işlem süresindeki iyileştirmelerin yanı sıra, preprocessing (ön işleme ) ve OpenVDB remeshing (yeniden ağ oluşturma) işlemlerini bağımsız süreçler olarak sunar.

Retopology Tools sürüm 1.5, 3ds Max 2025 kurulumunuza otomatik olarak dahil edilmiştir. 3ds Max’in önceki bir sürümünü kullanıyorsanız, Autodesk hesabınızdan 3ds Max sürümünüz için en son Retopology Tools yükleyicisini indirebilirsiniz.

Performans İyileştirmeleri

Retopology’nin temel algoritması Autodesk ReForm, daha iyi performans ve kararlılık sağlayan 1.5 sürümüne güncellendi. Performans artışı, giriş ağına (mesh) bağlı olarak değişebilirken, işlem süreleri artık %8’e kadar daha hızlı. ReForm sürüm 1.5 yalnızca 3ds Max 2025 için kullanılabilir. Önceki desteklenen 3ds Max sürümleri, ReForm’un önceki destek sürümünde kalacaktır.

Özellik İyileştirmeleri

  • Preprocess (algoritma menüsü seçeneklerinde mevcuttur) artık 3ds Max 2022 veya daha yenisi için bağımsız bir seçenektir. Bu işlevi kullandığınızda, yalnızca Preprocess adımını gerçekleştirecek ve size üçgenlenmiş bir çıktı sonucu verecektir.
  • OpenVDB remeshing (3ds Max 2024 veya daha yenisi için kullanılabilir) artık algorithm menü seçeneklerinden erişilebilir. Bu seçenek seçildiğinde, İşaretli Mesafe Alanları (SDF) ızgaralarını kullanarak su geçirmez geometriyi yeniden oluşturan OpenVDB’lerin Hacimden Ağa (Volume-to-Mesh) dönüştürme özelliğini kullanarak seçili verilerinizi yeniden ağa dönüştürebilirsiniz. Ardından, Voxel Size parametresini ayarlayarak oluşturulan çıktının çözünürlüğünü etkileyebilirsiniz.
    • OpenVDB tabanlı örgülereme işlemini kesmek için yeni bir çıkış (escape) mekanizması da eklendi. OpenVDB işleminde iptal isteği çağırmak için ESC tuşunu kullanın. Bu mekanizma, yanlışlıkla piksel boyutunu daha uzun işlem süresine neden olan bir değere ayarladığınızda yardımcı olacaktır.
    • Not: Karmaşık OpenVDB hesaplamaları için, eğer OpenVDB zaten önemli miktarda CPU ve bellek kaynağı tüketiyorsa, bu iptal işlemi anlık olmayabilir ve bir gecikme yaşanabilir.
  • Arayüzde yeni ve güncellenmiş araç ipuçlarını görebilirsiniz.
3ds max 2025 Menu Editor 3ds Max 2025 Yayınlandı! Yenilikleri Keşfedin

Menü Editörü

3ds Max, yeni menü özelleştirme sisteminin bir parçası olarak yeni bir Menü Düzenleyici’ye sahiptir.

Yeni Menü Düzenleyici, 3ds Max menülerini ve dörtlü menüleri (quad menu) kolayca özelleştirmenize olanak tanır. Düzenleyici, menü ve dörtlü menü öğelerini eklemenize, yeniden adlandırmanıza veya kaldırmanıza, yeni ayırıcılar ve alt menüler oluşturmanıza ve menüleri yeniden sıralamanıza olanak tanır.

3ds Max, tamamen güncellenmiş bir menü sistemine sahiptir ve artık özelleştirilmiş menü yapılandırmalarınızı kaydedebilir ve yükseltme yaptığınızda gelecekteki sürümlerde kullanabilirsiniz.

Geliştirici Modu

Menü Düzenleyicisi aynı zamanda üçüncü taraf geliştiricilerin eklentileri için menüler ve dörtlü menüler oluşturmasını sağlayan bir Geliştirici Modu sunar. Bu modda oluşturulan .mnx ve .qmnx dosyaları eklenti paketlerine eklenebilir.

Güncellenen menü sistemi ayrıca, üçüncü taraf geliştiricilerin eklentilerinde kullanmaları için yeni MAXScript ve C++ özellikleri ve <lang-code>/CUI/ klasöründe yerelleştirilebilir menü girişleri için destek içerir. Bu yeni sınıflar ve arayüzler hakkında daha fazla bilgi için MAXScript Yardım ve Geliştirici Kılavuzu’ndaki Yenilikler konularına bakın.

Daha fazla bilgi için buraya tıklayın.

3ds Max 0.7 Eklentisi için USD

Güncellenmiş Universal Scene Description (USD) eklentisi, sanatçıların hareketli ışık ve kamera yanı sıra blendShape’leri (karışım şekilleri) içe aktarmalarına olanak tanır.

USD for 3ds Max 0.7’deki Yenilikler

  • Animasyonların içe aktarımı – kamera ve ışık: Bu güncelleme ile artık kamera ve ışık niteliklerinin USD animasyonlarını 3ds Max’e aktarabilirsiniz.
  • Animasyonların içe aktarımı – blendShape’ler: Kamera ve ışığa ek olarak, USD blendShape’lerini Morpher olarak 3ds Max’e aktarabilirsiniz.
  • USD prim’leri seçme ve taşıma yeteneği: Bu güncelleme, prim alt nesne modundayken viewport’ta USD prim’leri seçme ve taşıma yeteneğini sunar.
  • USD dışa aktarıcıda çoklu/alt nesne malzemeleri desteği: USD dosyası dışa aktarılırken çoklu/alt nesne malzemelerinin kullanımına izin vermek için Malzeme Değiştirici’nin (Material Switcher) işlevselliğini genişlettik.
3ds max 2025 Arnold for 3ds Max 5 7 3ds Max 2025 Yayınlandı! Yenilikleri Keşfedin

3ds Max 5.7.0.0 için Arnold

3ds Max 2025, MAXtoA 5.7.0.0’ı İçerir

3ds Max 2025, Arnold 7.3.0.0 çekirdeğini tanıtan MAXtoA 5.7.0.0 ile birlikte gelir. Son eklenen özelliklerin ve hata düzeltmelerinin tam listesi için Arnold for 3ds Max sürüm notları: [invalid URL removed] bölümüne bakın.

Aşamalı titreme örneklemesi (Progressive Dithered Sampling)

Arnold artık aşamalı ve uyarlanabilir işlemede titreme örneklerini (dithered samples) destekler. Titretme, düşük AA örnek sayılarında daha hoş gürültü dağılımları getirir.

GPU Renderer Bakımı

GPU oluşturucusunun büyük bir kısmı NVIDIA OptiX 8 kullanılarak yeniden yazıldı. Bu, çok daha hızlı başlatma süreleri ve çoklu GPU’larda daha iyi ölçekleme gibi birçok iyileştirmeye izin verdi.

  • Daha iyi GPU başlatma süresi: Soğuk önbellek önceden doldurma süresi eskisinden 14 kat daha hızlıdır. Bu, bir Arnold yükseltmesinden sonraki ilk birkaç render işle piksel olma süresinin artık önemli ölçüde daha hızlı olacaı anlamına gelir. Bu ek yük artık önbellek önceden doldurma adımı atmayacağımız kadar düşüktür.
  • Daha iyi çoklu GPU ölçeklendirmesi: Birçok AOV’lu sahnelerde çoklu GPU’larla işleme süresi ölçeklendirmesi geliştirildi.

GPU’da Yeni Desteklenen Özellikler

  • Birden fazla işleme oturumu
  • Yüzey deplasman shaderlarında (per-face displacement shaders) autobump, daha önceden autobump uygulanan ilk shader’ı kullanırdı.
  • Küre primitiflerinde (sphere primitive) hareket bulanıklığı.
  • Skydome ışıklarında shader parametresi.
  • Wireframe shader’da poligon kenarı tipi.
  • Debug closures aracılığıyla OSL LPE yazma.
  • Image shader dosyası çevreleme modu (wrap mode).
  • Utility shader’da ID modu.
  • Utility shader’da edgelength modu.
  • Geliştirilmiş GPU doku filtreleme mantığı, CPU oluşturucuya daha yakın bir eşleşme sağlanır.
  • Farklı renk yönetimi ayarlarıyla birden fazla render oturumunda CPU oluşturucuyla daha yakın bir eşleşme sağlamak için GPU renk yönetimi mantığında bir dizi düzeltme yapılmıştır.

Geliştirilmiş performans

Aşağıdaki prodüksiyon sahneleri, başlangıç süresinin iyileştirildiğini, birden fazla GPU’da daha iyi ölçeklenmeyi, daha düşük bellek kullanımını ve daha hızlı işlemeyi göstermektedir. Hızlandırma ve bellek kazanımları sahneye göre değişkendir ve çok sayıda doku içeren sahnelerde daha belirgindir.

3dsmax 2025 arnold performans 1 3ds Max 2025 Yayınlandı! Yenilikleri Keşfedin
3dsmax 2025 arnold performans 2 3ds Max 2025 Yayınlandı! Yenilikleri Keşfedin

Daha Fazla Geliştirme

  • Görüntüleyici (Imager) ayarları dışa ve içe aktarılabilir: Bir dizi görüntüleyici Arnold dosyalarına (.ass, usd) dışa aktarılabilir ve içe aktarılabilir, böylece sahneler arasında alışveriş yapılabilir veya hazır ayarlar olarak kullanılabilir.
  • Görüntüleyiciler mantıksal bir sırada otomatik olarak sıralanır: Görüntüleyiciler eklediğinizde, bunlar en kullanışlı sırada otomatik olarak uygulanır (örneğin, Light Mixer’lar listede ilk sıraya gider). Gerekirse bunları manuel olarak yeniden sıralayabilirsiniz.
  • Arnold RenderView’da Nesne Seçimi: Bir prodüksiyon işlemininden sonra ve etkileşimli render almadan sonra da Arnold RenderView’da nesneleri seçebilirsiniz.
  • OSL Dahil Etme Yolları genişletildi: MAXtoA’daki OSL derleyicisi artık include dosyalarını OSL dosyaları için 3ds Max tarafından kullanılan dizinlerle aynı dizinlerden yükler.
  • 3ds Max için USD ile geliştirilmiş dışa aktarma: MaxUSD’de Arnold template’i kullanılırken çeşitli iyileştirmeler eklendi. Sahne hiyerarşisi artık MAXtoA ve 3ds Max USD arasında daha iyi hizalanmıştır, örneklenmiş (instanced) nesneler artık doğru şekilde aktarılmakta ve miras alınan dönüştürme matrisleri artık doğru şekilde dışa aktarılmaktadır.
  • Geliştirilmiş MaterialX desteği: Arnold artık standart kütüphaneyi karıştıran MaterialX düğüm grafiklerini işleyebilir. Arnold düğüm tanımlarını yükleyen DCC’ler, yeni eklenen UI meta verilerinden yararlanacak ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlayacaktır. Arnold ayrıca artık MaterialX 1.38.8’i kullanıyor. Bu güncelleme, MaterialX standart kitaplığından yeni düğümler içerir. Değişikliklerin tam listesi için lütfen tam sürüm notlarına bakın.
  • Emisyon ve ışık-grubu başına AOV’ler: Işık-grubu başına dolaylı AOV’ler artık emisyonu içermez. Işıma yapan yüzeyler artık yalnızca “varsayılan” ışık grubu çıktısında görünür. Shader’larda emisyon kullanılırken, ışık grubu AOV’lerinin toplamı artık ‘beauty pass’e (görsel çıktıya) eklenecektir.
  • GPU’da SSS’de otomatik yumru değerlendirmesi: Sss_use_autobump seçeneği etkinleştirildiğinde, otomatik yumru (autobump) artık CPU’da işleme yaparkenki davranışıyla eşleşecek şekilde GPU oluşturucu ile SSS hesaplamasında değerlendirilecektir.
  • Intel Denoiser ile GPU Noise Reduction: Intel noise reduction aracı artık NVIDIA ve Intel GPU desteğiyle gerçek zamanlı gürültü azaltma özelliğini içermektedir. OIDN noise reduction görüntüleyici için Oto/CPU/GPU modları arasında seçim yapabilirsiniz. Arnold ayrıca artık günlükte gürültü azaltıcı için doğru zamanlama bilgileri sağlar.
  • Batch Renderlar artık lisans hatası nedeniyle iptal ediliyor: Arnold, bir batch render sırasında bir lisans hatası oluşursa artık iptal ediyor. Abort_on_license_fail seçeneği artık varsayılan olarak doğrudur ve yalnızca batch renderlar için geçerlidir. Bu, işlenmiş görüntü dizilerini filigranlar için kontrol etmeniz gerekmediği anlamına gelir. Etkileşimli renderlar iptal edilmez ve her zamanki gibi lisans hatası ile ilgili bir filigran görünür. ARNOLD_FORCE_ABORT_ON_LICENSE_FAIL ortam değişkeni bu varsayılan davranışı geçersiz kılar (0 = lisans hatası ile batch ve etkileşimli renderde filigran, 1 = lisans hatası ile batch ve etkileşimli renderda iptal).
  • Render istatistiklerine lisans çıkış süresi ekleme: Render istatistikleri artık belirli bir renderi işlemek için lisans kontrolünde harcanan süreyi (mikrosaniye olarak) gösteren “lisans kontrol süresini” içerir. Bu, toplu render sırasında uzun lisans kontrol sürelerini analiz etmek için kullanışlıdır.
  • Tx dosyası için mevcut olmayan yolları otomatik olarak oluşturma: Bir .tx dosyası (maketx, autotx, AiMakeTx) oluşturmak, artık çıkış .tx dosyasına giden yollar mevcut olmasa bile çalışır. Arnold artık bu yolları oluşturur.
  • Daha hızlı örtüşen volume’lar: Arnold, birçok örtüşen volume olduğunda yüzde birkaç daha hızlı işleme yapar.
  • Geliştirilmiş profil oluşturma: Yordamsal ve hacim kesişim süreleri artık ana BVH ile birlikte dahil edilmek yerine ayrı ayrı listelenmektedir. Özellikle yardımcı iş parçacıklarının hesaba katılmadığı çok iş parçacıklı kodda da profil oluşturma eklenmiştir. Bu, daha yüksek kaliteli istatistiklere yol açmalıdır.

USD Geliştirmeleri

  • USD 23.11’e güncelleme: Yordamsalda USD sürümü 22.11’den 23.11’e güncellendi.
  • Işık örnekleri: Artık bir Point Instancer ile ışıkları örnekleyebilirsiniz.
  • Hydra’da örnekler üzerinde Görünürlük ve Matlar: Hydra Render Delegate’de Arnold görünürlük ve mat nitelikleri artık örnekler üzerinde çalışır.
  • Dosya formatı olarak desteklenen UDSZ dosyaları: kick.exe ile usdz dosyalarını işleyebilir ve usd yordamsalıyla yükleyebilirsiniz.
  • Hydra’da Ortografik kameralar: Ortografik Kameralar artık Hydra render delegate’inde desteklenmektedir.
  • Hydra’da Piksel En Boy Oranı: Arnold Render Delegate artık RenderSetting primitivlerinde pixelAspectRatio parametresini desteklemektedir.

Diğer Geliştirmeler

  • Arnold Katmanları: Arnold katmanları artık 3ds Max katmanlarıyla daha iyi bir şekilde eşleşiyor.
  • Alembic dosyalarında USD UV’leri: Alembic dosyalarındaki UV’ler artık USD ile uyumlu olacak şekilde dışa aktarılır.
  • Alembic dosyalarında USD normals: Alembic dosyalarındaki normal değerleri artık USD ile uyumlu olacak şekilde dışa aktarılır.
  • Hata düzeltmeleri: Birkaç hata düzeltildi. Tam hata düzeltmeleri listesi için lütfen sürüm notlarına bakın.

3ds Max 2025’in Diğer Yenilikleri Neler?

3ds Max’in bu sürümü ayrıca aşağıdaki değişiklikleri ve geliştirmeleri de içerir.

CAT iyileştirmeleri

Animasyon iş akışlarını iyileştirmek, uzun süredir devam eden sorunları ve müşteri önerilerini ele almak için CAT (Karakter Animasyonu Araç Seti)’e birden çok işlevsellik ve kararlılık iyileştirmesi eklendi. Bu sürümde ele alınan güncellemelerden bazıları şunlardır:

  • CAT nesnelerini silerken, Wire Parametreleriyle çalışırken, CAT kemik bükme ağırlıklarını kullanırken diğerlerinin yanı sıra kararlılık düzeltmeleri.
  • Extraction modu ile CAT katmanlarının kopyala / yapıştır işlemi artık düzgün çalışıyor.
  • CAT verilerini kaydederken veya yüklerken, özellikle Motion Paneli ve Abs katmanlarıyla çalışırken gelişmiş kararlılık ve çözülmüş Görünüm Yenileme ve kilitleme sorunları .
  • Döngü referansları nedeniyle CAT sahnelerinin yüklenmediği sorunlar giderildi.
  • Boş Anim Katmanlarının işlenmesinin iyileştirilmesi, mevcut sahnelerle birleştirilmiş veya XReflenmiş sahnelerde gereksiz yavaşlamaları önler.
  • CAT Layer Manager ile çeşitli stabilite sorunları giderildi.
  • Shift + Move kullanırken CAT Yardımcı nesneleri klonlarken geliştirilmiş deneyim, böylece artık beklenmeyen sapmalar, yinelenen adlandırma veya geri alma sorunları yok. İyileştirmelerin tam listesi için lütfen 3ds Max 2025 Yayın Notlarının Animasyon bölümünü ziyaret edin.

Denetleyici ata okla gezinme düzeltmesi

Artık ok tuşlarını kullanarak Assign Controllers Rollout’ta doğru şekilde gezinebilirsiniz. Daha önce, Denetleyici listesinde gezinmek için ok tuşlarını kullanmak bazen bir çökmeye neden oluyordu.

Düzeltilmiş Liste Denetleyici ölçeklendirme sorunları

Liste Denetleyici kayan iletişim kutusunun boyutu, kontrollerin farklı pencere ölçeklendirmesiyle artık sıkıştırılmayacak şekilde ayarlandı.

Yeni Dosya > Artımlı Kaydet seçeneği (+)

Büyük talep üzerine, iş sürecinizin bir geçmişini oluşturmak için sahnelerin artımlı kopyalarını kaydetmenize olanak tanıyan Dosya menüsüne bir Artımlı Kaydet (+) seçeneği eklendi.

OpenSubdiv değiştirici geliştirmeleri

OpenSubdiv değiştiricisi, daha hızlı sonuçlar sağlayan ve OpenSubdiv aracını VFX Reference Standard ile uyumlu hale getiren 3.6 sürümüne güncellendi.

Ağ Temizleyici değiştirici iyileştirmeleri

Ağ Temizleyici değiştiricisi, sıfır alanlı UV, düzlemsel olmayan yüzler ve izole edilmiş köşeler gibi temizleme için yeni seçenekler sunmak üzere güncellendi.

Görünüm gölgeleri

Görünüm alanındaki gölge haritaları için varsayılan boyut sınırı 512’den 4096’ya çıkarıldı. Bu değer 3dsmax.ini dosyasında saklanır ve 3ds Max oturumları arasında kalıcıdır.

Slate Malzeme Editörü

Slate Malzeme Düzenleyicisinde bir Bitmap düğümüne sağ tıklayıp Görüntüyü Görüntüle’yi seçerek bir Görüntüyü Görüntüle penceresini hızlı bir şekilde açabilirsiniz.

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Uzmanlarımıza Danışın

Bize Ulaşın
Kapat