Herhangi Bir Mimari Projeye Nasıl Gerçekçilik Katılacağına Dair 9 İpucu

Cinema 4D için V-Ray mimari görselleştirme projenizde ipuçlarına mı ihtiyacınız var? 3D Render & Beyond‘dan Viola Vazio ve Stefano Strika uzman tavsiyelerini paylaşıyor.

Viola Vazio ve Stefano Strika, 3D mimari görselleştirmede öncü mimarlar ve uzmanlardır. Alanlarında 20 yılı aşkın deneyime sahip olan bu ikili, güvenilir bir V-Ray ortağı ve Cinema 4D için V-Ray’in ilk resmi eğitim merkezi olan 3D Render and Beyond’ı kurdu.

Viola ve Stefano’yu D2 Holiday Special’den hatırlayabilirsiniz; burada Cinema 4D için V-Ray 5 üzerine yoğun bir atölye çalışması yaptılar ve izleyicilerin tüm sorularını yanıtladılar. Zaha Hadid Architects’in MAXXI: XXI. Yüzyıl Sanatları Müzesi’ni kopyalama konulu eğitimleriyle izleyicileri etkilediler ve detaylara verdikleri önem ve dostça talimatlarıyla dikkat çektiler. Atölyenin kaydını aşağıdan izleyebilirsiniz. Ayrıca 3D Render & Beyond’un müze sahnesinin yapımı hakkındaki birinci, ikinci ve üçüncü videolarını izlemekten çekinmeyin.

İpucu 1: Binaları Arka Plana Taşıyın

Arka plandaki binalar, detaylarla uğraşmanız gerekmeden hızlı bir şekilde modellenebilir ve harika sonuçlar verir. Basit bir arka plan resmi ile karşılaştırıldığında avantajı, fotoğrafların açılarına sınırlı kalmadan kamerayı serbestçe hareket ettirebilmeniz ve boş bir arka plan noktasına rastlama korkusu olmadan sahneyi keşfedebilmenizdir. Ayrıca aydınlatma ile daha esnektir çünkü fotoğrafa bağlı değildir.

İpucu 2: Basit Malzemelerle Başlayın

Biz her zaman, sahnenin genel hissini baştan itibaren elde etmek için önce çok basit malzemelerle başlamayı ve ardından gerekli yerlere ayrıntılar ekleyerek devam etmeyi tercih ederiz. Bu, renderınıza detay ve kalite ekleyecek özel unsurları belirleme konusunda size hareket alanı sağlar.

İpucu 3: Displacement’ten Faydalanın

V-Ray’in displacement özelliği, harika ve sofistike bir araçtır. Farklı seçenekler mevcuttur ve her birinin güçlü yönleri vardır. Örneğin, daha çok düz olan geniş yüzeyler için, çok fazla kaynak kullanmadan ve kurulumu çok az zaman alan harika detaylar elde etmek için 2D modunda displacement kullanabiliriz.

İpucu 4: Sahnenizi Cosmos ile Düzenleyin

V-Ray 5’in pek çok güçlü yönlerinden biri, oynanabilir varlıklarla dolu Cosmos kütüphanesidir. Bu varlıklar V-Ray ile mükemmel şekilde uyumlu olarak yapılandırılmıştır ve kütüphane her geçen gün büyümektedir. Her şeyi baştan modellemek isteyen bizler gibi kişiler için bile, ağaçlar, araçlar ve daha fazlasını eklemek için son derece faydalıdır.

İpucu 5: Aydınlatma Değerleriyle Oynayın

Doğal aydınlatmayı ve yapay aydınlatmayı her zaman iki ayrı sistem olarak ele almayı tercih ederiz. Doğal aydınlatma için, çoğunlukla farklı aydınlatma koşulları için mükemmel sonuçlar veren “PRG CLEAR SKY” modunda fiziksel güneş kullanırız. HDRi kullanmadan bu mod varsayılan olarak size mükemmel sonuçlar verir. Yapay aydınlatma için ise tutarlı sonuçlar elde etmek üzere üç basit kural kullanırız:

  • Doğru ışık gövde boyutunu seçin
  • Lümen cinsinden doğru yoğunluğu kullanın
  • Doğru renk sıcaklığını kullanın

Şanslıyız ki bunlar hepsi bilinen değerlerdir, yalnızca biraz çevrimiçi araştırma yaparak bu bilgileri aydınlatma armatürü üreticilerinden bulmanız gerekmektedir.

İpucu 6: Light Mix ile Aydınlatmayı Yeniden Ayarlayın

Farklı aydınlatma çözümlerini test etmeniz gerektiğinde Light Mix aracından daha iyisi yoktur. Dengelemiş bir aydınlatma her zaman başlangıç için temel olmakla birlikte, Light Mix ile gerçek zamanlı olarak aydınlatmada küçük veya dramatik değişiklikler yapabilirsiniz ve yeniden render yapmanız gerekmez.

İpucu 7: Cryptomatte ile Görünümü Değiştirin

Light Mix, gerçek zamanlı olarak ışıkları değiştirebildiği gibi, Cryptomatte da shader’ların renklerini ve çok daha fazlasını değiştirmemize olanak tanır. Bu araç ile, renderınızın tek öğelerinin görünümünü değiştirmek için kullanılabilecek sınırsız sayıda maske oluşturabilirsiniz. Bunu yaparken herhangi bir başka düzenleme yazılımı kullanmanıza gerek kalmaz, bu da post prodüksiyonu oldukça hızlandırır.

İpucu 8: Post Prodüksiyonda Biraz Zaman Geçirin

Kullanıcıların renderlarının varsayılan olarak biraz donuk göründüğünden şikayet ettiklerini sıkça duyarız; bu, renderın çıktısının lineer olması ve dolayısıyla gerçek bir kameranın tipik filmik görünümünün eksik olması nedeniyledir. Neyse ki, frame buffer birçok araçla güzel bir fotoğrafik görünüm oluşturmak için kullanılabilir.

Her zaman üç temel düzeltme ile başlarız: parlaklıkları sıkıştırdığım bir pozlama katmanı, Hable veya Heje-Dawson modu ile bir filmik ton eşleme katmanı ve son olarak bir bakış açısı tablosu katmanı. Bu katmanda, aradığınız ruh haline uygun herhangi bir LUT dosyası yükleyebilirsiniz. Kim Amland’ın LUT’larını öneririz, ancak çevrimiçi olarak daha pek çok seçenek mevcuttur.

İpucu 9: Denemekten Asla Vazgeçmeyin

Çoğunlukla, belirlenen son teslim tarihleri veya müşterinin zevkleri nedeniyle, renderlarımızla yapabileceklerimiz sınırlıdır. 3D sanatçı olarak büyüyebilmemizin nedenlerinden biri, tamamlanan projelerde bile sürekli olarak denemeler yapmamızdır. Bu, müşterileriniz için muhtemelen denemeyeceğiniz şeyleri denemenize olanak tanır.

Müze sahnesini tamamladıktan aylar sonra, kişisel olarak çok beğendiğimiz bir tarz olan siyah beyaz görünümle denemeler yapmaya başladık. Bu, ticari bir proje için asla oluşturmayacağımız bir şeydi, ancak sonuçlar çok güzel oldu ve becerilerimizi geliştirme şansımız oldu.

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Shopping Cart

Uzmanlarımıza Danışın

Bize Ulaşın
Kapat