Karmaşıklık Çağında Rekabet Etmek
Bir yapıdaki deneyiminizi neler şekillendirir?
Ön cephesi sizi içeri davet eder. Pencereler aydınlık ya da karanlık olmasını sağlar. HVAC sistemleri ortamı sıcak ya da serin hale getirir. Duvarlar ve zemin sesi emer ya da yükseltir. Mobilya ve diğer eşyalar tarzı belirtir. Bunların tümü bir bütün halinde işler.
Her yapı benzersiz bir deneyim oluşturur ve yapının her parçası bu deneyimde farklı bir rol oynar. Bu roller büyük oranda değişmeye başladı. Çünkü günümüz inşaat projelerinin, estetikten sürdürülebilirliğe, verimliliğe, güvenliğe ve erişilebilirliğe kadar, her zamankinden fazla hedefe ulaşması gerekiyor.
Üretici veya imalatçıysanız bu, ürünlerinizin çok büyük oranda daha karmaşık ve daha özelleştirilmiş olması anlamına gelir. Bu ayrıca, mimar, mühendis ya da tasarımcı olsun, satış yaptığınız insanların artık bir kataloğu açıp buradan ürününüzü seçemeyeceği anlamına gelir.
Bu karmaşık ve birbirine bağlı ekosistemde, tüm ürünlerin müşterinin vizyonunu gerçekleştirecek şekilde nasıl birlikte çalışacağını çözmeniz gerekir.
Sözün kısası, üreticiler ve imalatçılardan tasarım verilerini vermekten daha fazlasını yapmaları bekleniyor. Proje liderleri gerçek iş birlikçileri arıyor: müşterinin gerçekte ne istediğini anlayabileceğine, seçenekleri ve verilmesi gereken ödünleri keşfedebileceğine, diğer imalatçılarla görüşmeler başlatabileceğine ve karmaşık ürünleri kişisel ihtiyaçlara uyarlayabileceğine güvenebilecekleri iş ortakları.
Bu e-kitapta, eşi benzeri görülmemiş karmaşıklığın, yapı projelerinde yer alan herkes için beklentileri ne kadar değiştirdiğini ve bunları çeviklikle nasıl karşılayabileceğinizi inceleyeceğiz.
Diğer şirketlere tavsiyem, iş birliğini geliştirme söz konusu olduğunda uyum sağlamaya ve risk almaya istekli olmaları. Ticari faydaları buna değer.
Radu Stansecu, Benson Industries
Eşi Benzeri Görülmemiş Bir Karmaşıklık
Yapı ürünleri gittikçe daha karmaşık hale gelmekle kalmıyor, ayrıca yapılarda bulunan kişilerin bir alanı nasıl deneyimlediğinde de kritik rol oynuyor. Artan bu karmaşıklığı her yerde, yapı ürünleri sektörünün her köşesinde görebilirsiniz.
- Ön cepheler, gölgelikler, tenteler, tabelalar ve girişler daha organik ve karmaşık şekiller taşıyor
- Sıcaklık, nem ve hava kalitesi HVAC sistemleri tarafından dikkatle ayarlanıyor
- Pencereler, güneşten koruyan sistemler ve demirbaş eşyalar daha çeşitli şekil ve ortamlara uymalıdır
- Zeminler, duvarlar ve tavanlarda sürdürülebilirlik ve ses yalıtımı için gelişmiş malzemeler kullanılıyor
- Güvenlik özellikleri hem işlevsel hem de estetik açıdan hoş olmalıdır
- Merdivenler, asansörler ve yürüyen merdivenler daha alışılmadık düzenlere uymalıdır
- Mobilya, ticari ve endüstriyel ortamlarda birçok amaca uygun olarak üretiliyor
Bu elbette eksiksiz bir liste değil. Yapıda bulunan kişilerin deneyimi ise faktörlerden yalnızca bir tanesi.
Yapı sahipleri, yükleniciler, mimarlar ve diğer paydaşların, yapının enerji bakımından verimli olduğundan emin olmaları gerekiyor.
Ve sürdürülebilir. Bir de erişilebilir. Elbette diğer tüm mevzuat gerekliliklerine de uygun.
Ürünlerimiz mutfağın bir parçası olmakla kalmıyor. Bunlar genellikle odanın odak noktası ve müşterinin satın almayı planladığı en önemli dekor öğesi oluyor. Önceden, aklında olanın aynısı olduğunu göstermek için müşterilerimize doğru bir temsili hızlı şekilde sunamıyorduk. Autodesk bu bağlamda temel bir role sahip.
Mike Sy, Teknoloji Baş Sorumlusu, Vent-a-Hood
Yüklenicilerin koordine edilmesi söz konusu olduğunda proje liderleri her zaman zor bir görev üstlenir. Ancak yapı ürünlerinin seçilmesi, bir zamanlar işin en kolay kısımlarından biriydi. Kataloğu açar, boyutu bulur ve siparişi verirdiniz. İşte bu kadar basitti.
Projeler daha karmaşık ve daha gayret gerektiren bir hal aldığında, standart boyutta standart bir sipariş vermek kural değil istisnadır. “Her şey hakkında biraz bilgi sahibi olan” ancak her ürünün her yönüne ilişkin ayrıntılı, derinlikli bilgisi olmayan mimarlar, mühendisler, tasarımcılar ve diğer proje liderleri
daha fazla yardımınıza ihtiyaç duyarlar.
Seçtikleri tüm ürünlerin belirli bir işlevsel ihtiyacı ve projenin daha büyük hedeflerini nasıl karşılayacağını görmelerine yardımcı olacak deneyimli üreticilere ve imalatçılara ihtiyaç duyarlar. Yapacakları her ürün seçiminin diğer tüm ürünlerin performansını da nasıl etkileyebileceğini anlamaları gerekir.
Bu yeni dinamikler, proje liderleri ile sizin gibi artık satıcıdan fazlası olan üreticiler arasındaki geleneksel ilişkileri dönüştürüyor. Artık sizler iş ortağı ve iş birlikçisiniz.
İş Ortaklığına Giden Yolculuk
Birçok üretici ve imalatçı bu yeni gerçeğe halihazırda uyum sağlamaktadır. Tasarım verilerini vermekle yetinmiyorlar. Mimarlar, mühendisler, yükleniciler ve diğer proje liderleri ile yeni tür iş ortaklıkları kuruyorlar. İş ortaklığı neye benziyor? Ayrıntılar projeden projeye değişse de ana tema çevikliktir. Daha çevik hale gelmek, üreticiler ve imalatçıları üç önemli hedefe ulaşma konusunda güçlendiren şeydir:
- Kullanıma hazır ürünleri belirli uygulamalara uyarlama
- Standart ürünleri, farklı gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama
- Eşsiz projelere uyacak özel ürünler geliştirme
Buradaki büyük zorluk, aynı zamanda çevikliği sadece daha hızlı çalışmaktan farklı kılan şey, kaliteyi yüksek ve maliyeti düşük tutarken üç hedefe de ulaşmaktır. Çevik üretimin temelde böyle yeni bir yaklaşım olmasının nedeni budur.
Bir örnek verelim. Ürünleri “bir baloncukta” ya da siloda tasarlamak çeviklik konusunda işe yaramaz. Kataloglar, görüntüler, teknik özellikler ve CAD dosyaları yayınlayıp bunları potansiyel müşteriler için kolayca erişilebilir hale getirmek sağlanması gereken minimum gereklilikler olmuştur. Bunları yapmanız size bir avantaj sağlamaz.
BIM araçları kullanmak yavaş yavaş en iyi uygulamalardan biri haline gelmektedir. Mimarlar ve mühendisler, fazladan zaman veya destek ihtiyacı olmadan, şu anda BIM ekosistemlerine entegre olmaya hazır iş ortakları istiyorlar.
Ancak BIM, temel bir proje ekibinin parçası olmanın sadece ilk adımıdır. Burası üreticiler için garip bir yerdir. Fakat proje liderlerinin ürünleriniz hakkında bilgi içerikli önerilerde bulunmanıza ihtiyaçları vardır. Böylece seçtiklerinin önceden yaptıkları diğer seçimleri tamamlayacak olduğundan emin olabilirler.
Bir başka deyişle, bir proje üzerinde çalışmak ürününüzü satmaktan fazlasıdır. Konu, bitmiş yapı bağlamı içinde ürününüzün düşüncesini satmaktır.
Çok farklı çeşitlerde sunulan ürünler üretiyoruz. Entegrasyon en iyi şekilde işlediği ve veri kalitesi çok, çok yüksek olduğu için Autodesk’i seçtik.
Wolfgang Brunmayr, CTO, Molto Luce, DAHA
Yeni Bir Gerçeklikte Başarılı Olmak
Çoğu üretici ve imalatçı için, çevikliğe geçmek küçük bir iş değildir. Çeviklik, işletmenizin hemen her yönünde büyük sonuçlar doğurur. Aşağıdaki örnekleri göz önünde bulundurun:
Statik ürün → Yapılandırılabilir platform
Çevik bir operasyonda, mühendislik çalışması statik ürünlerden veya “katalog” ürünlerinden özelleştirmeyi teşvik eden yapılandırılabilir platformlara dönüşür. Bu, ürün geliştirme hattının tamamını değiştirir.
Toplu üretim → Çevik imalat
Çevik üretime geçmek, daha fazla ürün çeşidinin daha küçük, isteğe bağlı üretimlerini yapmak için ihtiyacınız olan ekipman, ekipler ve tesislerin eklenmesi anlamına gelir. Büyük yatırımlar yapmanız ve kârlılığınızı etkileyen bildik maliyet hesaplamalarını yeniden gözden geçirmeniz gerekebilir.
Manuel yapılandırma → Otomatik makine programlaması
Daha verimli olmanın bir yolu, çoğunlukla manuel olan bir makine yapılandırmasından daha otomatik makine programlamasına geçmektir. Bu, zamandan tasarruf sağlar ve hataları azaltır, ancak yeni iş akışları bulmanız da gerekir.
Teklif Verme → Danışma
İş birliği, satış döngüsünü de etkiler. Temsilcileriniz BIM açısından akıcı görüşmelerde proje liderlerine danışman görevi görürken daha az teklif verme ve daha fazla stratejik danışmanlık olacaktır.
Kuruluşunuzun değiştirmesi gereken parçalar bunlarla sınırlı değildir. Bundan çok daha fazlasıdır. Kalite kontrol, satın alma, operasyon ve hizmet gibi diğer birçok birimin, bu yeni çağda nasıl daha çevik olunacağını ve iş ortaklığı beklentilerini nasıl karşılayacağını dikkate alması gerekir.
Şu anda odaklandığımız şey özelleştirmedir. Ürünlerimiz halihazırda modüler, ancak müşterilerimize tüm işi mühendislerimize yüklemeden, özelleştirme imkanı vermeli ve bunu oldukça kolay bir şekilde yapmalıyız. İşte bu yüzden mühendislerimize boş zaman kazandırmak ve daha fazla iş almak amacıyla Autodesk’le devam etmeyi seçtik.
Matt Quigley, Tasarım Müdürü, Con-form Group
Yeni Araçlar Bulmak
Şimdi bir şeyi netleştirelim. Bu geçişi tek başınıza yapamazsınız ve sizden bunu yapmanız beklenmemelidir. İşletmenizi daha çevik hale getirmek uzun vadeli bir süreçtir. Ayrıca, güvendiğiniz satıcıların da adım atıp daha iş birlikçi olarak ihtiyaçlarınıza uyum sağlayabilecek çözümler sunması gerekecektir. Biz, çevik üretimin zorluklarının çoğunu doğrudan ele alan yazılım araçları sağlamaya hazırız.
Özelleştirme için tasarlama
Tasarım araçlarımızdaki otomasyon teknolojisi, mühendislerinizin daha kolay şekilde tamamen yapılandırılabilir modeller oluşturmasına yardımcı olarak satış ekiplerinin ve müşterilerin henüz başlarda tasarım sürecine dahil olmalarını ve tasarımların bireysel ihtiyaçlara göre uyarlanabileceğinden emin olmalarını sağlar.
Ürün yaşam döngüsü yönetimi
Bu teknoloji operasyon dahilinde bilgi dağıtmanıza yardımcı olur, böylece satın alma departmanı ne satın alacağını, üretim departmanı ne üreteceğini, operasyon departmanı ne planlayacağını ve kalite departmanı neyi kontrol edeceğini bilir.
Gelişmiş CAM
Bu araçlar ekiplerinizin makineleri hızlı bir şekilde programlamasına ve tekrarlanan görevler için daha otomatik programlama kullanmasına yardımcı olur.
Çevik fabrika tasarımı
Araçlarımız tamamen dijital bir üretim hattı modeli oluşturmanıza yardımcı olur, böylece esnekliği ve verimliliği iyileştirebilecek değişiklikleri sanal olarak deneyebilirsiniz.
Müşteri iş birliği
Bu özellikler veri alışverişi için BIM ve daha fazlasını içerir. Amaca yönelik tasarlanmış araç setleri; mimarlar, tasarımcılar ve yüklenicilerin ürününüzün içinde olduğu dijital bir model oluşturmak için ihtiyaç duydukları dosyaları oluşturmanıza olanak tanır. Yüksek seviyede özelleştirilmiş projeler için, ürün verilerini tasarım sırasında doğrudan BIM ortamına ekleyebilir, ardından yapı modelinde uyumu veya kurulumu etkileyebilecek değişiklikler yapıldığında bilgilendirilebilir ve bunları dikkate alabilirsiniz.
Müşterilerimizin birçoğu, kendilerine 3B BIM içeriği sağlamamız nedeniyle başkası yerine bizi tercih ettiğini söylüyor.
Steve Hofmann, CAD Tasarımcısı ve İllüstratör, Watts Water Technologies, Inc.
Çevikliğe Yatırım Yapmak
Daha fazla karmaşıklık. Farklı talepler. Yeni beklentiler. Yapı ürünleri üretiyorsanız sizi farklı bir dünya bekliyor. Zorluklar da uçsuz bucaksız olabilir. Ancak bunların üstesinden gelebilirsiniz. Bunu yaptığınızda da avantajlarını görürsünüz. Daha akıcı süreçler, daha yüksek satışlar ve daha güçlü müşteri ilişkileri gibi.
Sormanız gereken ilk soru şudur: Buna nasıl ulaşabiliriz? Nasıl daha çevik olabiliriz?
Bunun bir yolu, yardıma hazır olan mevcut iş ortaklarınıza dönmektir. Burada devreye Autodesk girer. Biz, sizin gibi Mimarlık, Mühendislik ve İnşaat firmaları ve üretim şirketleriyle ilgilenmekteyiz. Sizin müşterileriniz bizim de müşterilerimiz olduğundan her iki dünyayı da tanıyoruz. Proje liderleriyle bağlantı kurmanıza yardımcı olabiliriz, böylece herkes birbirinin ihtiyacını ve hedeflerimize daha kolay nasıl ulaşabileceğimizi anlar.
Nihai hedefimiz gelişmiş toplu özelleştirme. Örneğin, Inventor’da 3B tasarımdan otomatik olarak bir model oluşturabildiğimizde, üretim verileri, başka işleme ihtiyaç duymadan, olduğu gibi üretim sürecinde kullanılabilir. Asansörler çok sayıda standart teknik özellik içerir. Inventor kullanmak teknik özellik kararları alma ile nihai sonucu elde etme arasındaki zamanı azaltmamızı sağlıyor.
Kenji Yamamoto, Süreç Yönetimi Departmanı, Fujitec