3D modelleme VS Render: Fark Nedir Ve Neden Önemlidir?

Karalanmış eskizlerden ekrandaki çarpıcı renderlara: 3D modelleme ve render fikirlere nasıl hayat veriyor?

Günümüzün dijital dünyasında, fikirleri gerçeğe yakın görsellere dönüştürme becerisi her zamankinden daha önemli. 3D modelleme ve render bir araya geldiğinde tam da bunu yapar – gözü büyüleyen ve güçlü hikayeler anlatan sürükleyici görseller oluştururlar. Bu makalede, 3D modelleme ve render işlemlerinin temellerini keşfedecek, ne oldukları, nasıl çalıştıkları, nasıl farklılaştıkları, uygulamaları ve gelecekte bu süreçleri nelerin beklediği hakkındaki temel soruları yanıtlayacağız. Haydi başlayalım.

Haydi başlayalım.

3D Modelleme Nedir?

3D modelleme, sanal bir alanda dijital bir nesne oluşturma sürecidir. Heykel gibi, bir şeyin üç boyutlu dijital bir temsilini oluşturuyorsunuz, ancak kil yerine özel bir yazılım kullanıyorsunuz. Özünde, dijital araçlarla heykel yapmak gibidir.

3D modelleme türleri ve uygulamaları

Birkaç tür 3D modelleme vardır. Bunları aşağıda inceleyelim;

Birkaç tür 3D modelleme vardır. Bunları aşağıda inceleyelim;

Çokgen Modelleme

Çokgen modelleme, üç veya daha fazla kenarı ve sert kenarları olan düz şekiller olan çokgenleri kullanarak nesneler oluşturmayı içerir. Bunu legolardan bir şey inşa etmek gibi düşünebilirsiniz. Her Lego tuğlası bir çokgendir ve genel şekli oluşturmak için bunları bir araya getirirsiniz. Çokgen modelleme özellikle mimari alanlar gibi büyük, ayrıntılı ortamların hızlı bir şekilde oluşturulması gereken görselleştirmeler için kullanışlıdır.

NURBS (Non-Uniform Rational B-Splines) Modelleme

Arabalar, el cihazları veya çeşitli mekanik parçalar gibi düzgün eğrilere sahip nesneler için NURBS modelleme kullanırsınız. NURBS (Non-Uniform Rational B-Splines) matematiksel eğriler kullanarak düzgün akan yüzeyler oluşturmanın bir yoludur. Daha iyi hayal edebilmek için, ince bir metal levhayı herhangi bir organik şekle büktüğünüzü düşünün; işte NURBS’nin gücü budur.

Alt Bölmeli Yüzey Modelleme

NURBS gibi alt bölüm yüzey modellemesi de genellikle karakterler veya araç gövdeleri gibi pürüzsüz, organik şekiller oluşturmak için kullanılır. Temel fark, NURBS sert yüzeyli tasarımlarda hassas, pürüzsüz yüzeyler için matematiksel eğriler kullanırken, alt bölüm yüzeyinin organik formlar için çokgenleri alt bölümlere ayırarak şekilleri yumuşatmasıdır.

Dijital Heykelcilik

Süper gerçekçi karakterleri veya ayrıntılı cepheler ya da karmaşık süs tasarımları gibi özel mimari özellikleri modellemek için dijital heykeltıraşlığı kullanırsınız. Sanal modeli şekillendirmek ve kalıplamak için dijital araçlar kullanır, bir karaktere kırışıklıklar ve gözenekler gibi ayrıntılar ekler veya ahşap bir dolaptaki çizikleri ve aşınmayı modellemek için bir V-Ray ahşap malzemesi kullanırsınız.

BIM

Yapı Bilgi Modellemesi (BIM) mimarlık, mühendislik ve inşaat alanlarında kullanılır. Bir bina veya altyapı projesinin ayrıntılı, veri açısından zengin bir 3D modelini oluşturmaya odaklanır. Malzemeler, maliyet tahminleri ve proje zaman çizelgeleri gibi verileri tasarıma entegre ettiği için özellikle işbirliğine dayalı inşaat projeleri için kullanışlıdır.

Prosedürel ve Parametrik Modelleme

Prosedürel ve parametrik modelleme, manuel oluşturmaya dayanmak yerine nesneleri ve ortamları oluşturmak için algoritmaları, kuralları ve parametreleri birleştirir. Prosedürel modelleme, genellikle oyun tasarımı ve film yapımında kullanılan şehirler veya arazi gibi büyük ölçekli ortamlar için idealdir; parametrik modelleme ise bina yüksekliği veya dişli yarıçapı gibi ayarlanabilir kısıtlamalara dayalı nesneler oluşturarak esneklik ve kolay değişikliklerin önemli olduğu mimari ve ürün tasarımı için mükemmeldir.

Hacimsel Modelleme

Hacimsel modelleme duman, sis, bulutlar veya sıvılar gibi hacimleri temsil eden 3D modeller oluşturmak için kullanılır ve genellikle simülasyonlarda ve filmler ve video oyunları için görsel efektlerde kullanılır. Chaos Phoenix, bu efektleri gerçek zamanlı olarak simüle ederek geleneksel modellemeye göre daha kolay ve dinamik bir yaklaşım sunar ve önceden modellenmiş varlıklar olmadan özelleştirilebilir ve gerçekçi sonuçlar elde edilmesini sağlar.

3D Tarama

3D tarama, taranan nesnenin şekline, boyutuna ve dokusuna göre dijital bir model oluşturan bir 3D tarayıcı kullanarak gerçek dünyadaki nesneleri veya ortamları yakalamayı içerir. Bu yöntem, fiziksel nesnelerin veya alanların doğru dijital kopyalarını hızlı bir şekilde oluşturmak için mimarlık, mirasın korunması ve üretim gibi sektörlerde yaygın olarak kullanılmaktadır.

Popüler 3D Modelleme Yazılımı

Animasyon ve karakter tasarımı için

Autodesk Maya, sinematik görseller için V-Ray ile sorunsuz bir şekilde entegre olan animasyon ve karakter tasarımındaki güçlü yönleriyle bilinirken, Cinema 4D hareketli grafikler ve 3D modelleme için popülerdir ve ayrıca ayrıntılı animasyon oluşturma için V-Ray ile entegre olur.

Mimari görselleştirme ve tasarım için

Autodesk 3ds Max, fotogerçekçi görüntüler için V-Ray ile yoğun bir şekilde entegre edilmiş, mimari görselleştirme ve ürün tasarımında 3d modelleme için favori bir üründür.

Mimari ve iç tasarımda yaygın olarak kullanılan SketchUp, sezgisel, gerçek zamanlı ve fotogerçekçi render için hem V-Ray hem de Enscape‘i destekler.

Mimari tasarım ve BIM’de (Yapı Bilgi Modellemesi) yaygın olarak kullanılan Revit, görselleştirme için hem Enscape hem de V-Ray ile uyumludur; mimarlar tarafından da tercih edilen Archicad ve Vectorworks ise gerçek zamanlı render ve izlenecek yollar için Enscape tarafından desteklenmektedir.

Rhinoceros (Rhino) endüstriyel ve mimari tasarım için idealdir, detaylı render için V-Ray ve gerçek zamanlı görselleştirme için Enscape ile birlikte kullanılır.

Archicad ve Vectorwarks 2D ve 3D çizim, parametrik modelleme, BIM için kullanışlıdır ve her ikisi de Enscape ile uyumludur.

Vincent Salasombath

3D Render Nedir?

3D modelleme üç boyutlu bir nesnenin sanal bir alanda şekillendirilmesini içerirken, render işlemi bu 3D modeli alıp gerçek gibi görünmesini sağlama sürecidir. Işıklandırma, dokular ve diğer her şey fotogerçekçi bir görünüm kazandırmak için burada devreye girer. Rendering, 2D bir görüntü veya animasyon oluşturmak için ışığın 3D modelle nasıl etkileşime girdiğini simüle etmekle ilgilidir. Temelde 3D modelinizin fotoğrafını çekmek gibidir.

3D Render Türleri

Gerçek zamanlı işleme, sahnelerin sorunsuz bir şekilde keşfedilmesine olanak tanıyarak hareket etmeyi ve onlarla etkileşime girmeyi kolaylaştırır. Fotogerçekçi render, genellikle mimari görselleştirmede görülen yüksek düzeyde gerçekçiliğe ulaşmaya odaklanır. Stilize render ise çizgi film veya eskiz gibi sanatsal efektler üretir.

Uygulamalar

İster gerçekçi ortamlar, ister etkileşimli tasarımlar veya sanatsal görseller için olsun, her render stili, gerçekçi görseller, sürükleyici deneyimler, yaşam tarzı görüntüleri ve ilgi çekici dijital içerik oluşturarak film ve TV için VFX render, mimari görselleştirme ve ürün tasarımı dahil olmak üzere çeşitli sektörlerde medya ve tasarımın geliştirilmesinde önemli bir rol oynar.

Müşteriler, 2D planlar yerine 3D görüntüler gösterildiğinde daha bilinçli geri bildirim sağlayabilir.
Çünkü projeyi net bir şekilde görselleştirebilirler. 2D planları nasıl okuyacaklarını ve yorumlayacaklarını bilmiyorlar. Ancak 3D bir görüntüyü anlayabilirler.

3D modellerden oluşturulan sanal izlenimler, müşterilere ve paydaşlara gelecekteki bir alanın nasıl görüneceğini ve işleyeceğini göstermeye yardımcı olur. 3D model hazır olduğunda, Enscape gibi render araçları müşterilerin kendi başlarına bile gezinebilecekleri gerçekçi bir izlenim sunarak tasarımla gerçekten etkileşime geçmelerini sağlayabilir.

İç mimarlar inşaattan önce farklı düzenleri, malzemeleri ve aydınlatma seçeneklerini denemek için genellikle 3D modellemeyi kullanırlar.

3D render, gayrimenkulde pazarlama ve sunumlar için çok önemlidir. Mimari animasyonlar bir projeyi sergileyebilir ve fotogerçekçi görüntüler bir binanın veya alanın gerçekte nasıl görüneceğini açıkça gösterir. Potansiyel alıcılara yeni potansiyel evlerinin nasıl hissedeceğini ve içinde yaşamanın nasıl olacağını anlatmaya yardımcı olur.

Farklı Tür 3D Render Yazılımları

V-Ray, AEC (Mimarlık, Mühendislik ve İnşaat) profesyonellerinin mimari tasarımların, mühendislik projelerinin ve inşaat simülasyonlarının yüksek kaliteli, fotogerçekçi görsellerini oluşturmalarını sağlayan güçlü bir 3d render yazılımıdır. Ayrıca M&E (Medya ve Eğlence) profesyonelleri tarafından VFX, animasyonlar ve sinematik görseller için yaygın olarak kullanılmaktadır. V-Ray’in hayal edilebilecek her şeyi görselleştirmenize nasıl yardımcı olabileceğini keşfedin.

Enscape, mimarlık ve tasarım iş akışlarını güçlendiren, AEC endüstrisinde en yaygın kullanılan CAD ve BIM araçlarıyla sorunsuz entegrasyon sunan gerçek zamanlı bir görselleştirme ve sanal gerçeklik eklentisidir. Mimari modellerin ve tasarım konseptlerinin sürükleyici, gerçek zamanlı izlenimleri için idealdir.

Chaos Corona, archviz topluluğuna göre uyarlanmış sezgisel bir render motorudur. Otomotiv ve ürün görselleştirmede de popüler olmakla birlikte, kullanıcı arayüzü, özellik seti ve fiyatlandırması mimari görselleştiricilerin ihtiyaçları için optimize edilmiştir. Artık Chaos ekosisteminin bir parçası olan Corona, Chaos tarafından geliştirilen bir dizi endüstri standardı araca erişimden yararlanıyor.

Rendering vs. 3D modelleme: Temel Farklar

    Bu özellik, malzemeler için Dünya Koordinat Sistemi (WCS) eşlemesini kullanmanıza olanak tanıyarak daha esnek bir iş akışı, gerçek dünya ölçeği ve doğruluğu sağlar. Enscape’te ek kurulum yapmadan UV ve WCS eşleme arasında geçiş yapmak için mevcut Rhino kullanıcı arayüzünü kullanabilirsiniz. Ayrıca WCS eşlemesini varsayılan olarak kullanan kütüphane malzemeleriyle verimli bir şekilde çalışabilir ve hassas malzeme işleme ile daha doğru görsel çıktılar elde edebilirsiniz.

    Çıktı Farklılıkları

    Çıktı açısından, 3D modelleme dijital bir 3D modelle sonuçlanırken, render işlemi modeli görsel olarak ilgi çekici bir şekilde temsil eden 2D görüntüler veya animasyonlar oluşturur.

    Araçlar Ve Yazılım

    3D modelleme Blender, Maya, ZBrush veya 3ds Max gibi yazılımları kullanır. Rendering, fotogerçekçi veya stilize çıktılar oluşturmak için V-Ray, Enscape veya Chaos Corona gibi render motorlarına dayanır.

    Donanım İhtiyaçları

    3B modelleme genellikle daha az donanım gerektirir, ancak karmaşık sahneler yine de yüksek performanslı kurulumlar gerektirebilir. Rendering, özellikle yüksek çözünürlüklü, fotogerçekçi sonuçlar için önemli bir bilgi işlem gücü gerektirir. GPU ve CPU performansı kritik bir rol oynar.

    Yaratıcılık VS Teknik

    Modelleme daha yaratıcı ve tasarım odaklıdır, render ise gerçekçiliği veya istenen görsel efektleri elde etmek için teknik becerileri içerir. Örneğin, fotogerçekçiliği artırmak için 11 aydınlatma render ipucunda özetlenenler gibi tekniklerde ustalaşmak.

    Beceri Setleri

    Modelleme, çok fazla mekansal farkındalık ve form ve oran anlayışı gerektirir. Nesneyi zihninizde görselleştirebilmeli ve ardından bunu 3 boyutlu bir modele dönüştürebilmelisiniz. Bu bir heykeltıraş olmak gibidir ancak dijital bir dünyada modelinizi şekillendirmek için yazılım araçlarını kullanırsınız. Öte yandan render daha çok ışık ve rengi daha iyi anlamak ve gerçekçi görünen malzeme ve dokuların nasıl oluşturulacağı ile ilgilidir, bu yüzden daha çok bir ressam veya fotoğrafçı olmak gibidir.

    Ekip İşbirliği

    3D modellemede, işbirliği tipik olarak modelin temel yapısını iyileştirmek ve projenin vizyonuyla uyumlu olmasını sağlamak için tasarımcılar, mimarlar veya konsept sanatçılarıyla yakın çalışmayı içerir. Bu aşama, formu ve geometriyi mükemmelleştirmek için yinelemeli geri bildirimi vurgular. Ancak 3 boyutlu render süreçlerinde ekip çalışması genellikle sahnenin görsel stilini, gerçekçiliğini ve genel sunumunu son haline getirmek için sanat yönetmenleri, görsel efekt süpervizörleri veya müşterilerle işbirliği yapmaya doğru kayar. Her iki aşama da etkili iletişim gerektirir, ancak proje ilerledikçe işbirliğinin odak noktası değişir.

    Zaman Yönetimi

    3D modellemeye yapılan zaman yatırımı, büyük ölçüde nesneyi oluşturma detaylarını ve sürecini iyileştirmeye ve topolojisinin daha sonraki render ve kullanım için temiz ve optimize olmasını sağlamaya odaklanır. Bu aşama, iyi yapılandırılmış bir model elde etmek için hassasiyet ve yineleme gerektirir. Öte yandan render işlemi genellikle ışıklandırma, malzemeler ve diğer ayarların ince ayarlarının yapılması ve gerçek render işleminin tamamlanmasının beklenmesi için daha uzun süreler harcanmasını içerir. Nihai çıktıyı geliştirmek amacıyla post prodüksiyon çalışmaları için de ek süre gerekebilir.

    Mondlicht Studios

    3D Modelleme Ve Render Süreci

    3D Modelleme Süreci

    3D modelleme süreci genellikle konsept oluşturma ile başlar, burada proje için bir fikir bulursunuz, taslağını çizersiniz ve ardından 3D model oluşturduğunuz modelleme aşamasına geçersiniz. Bundan sonra, dokulandırma ve teçhizatlandırma gelir. Dokulandırma, 3D modele renk ve desen ekleme işlemidir. Donanım ise bir modelin canlandırılabilmesi için bir iskelet oluşturma sürecidir. Bundan sonra, render işlemine geçilir. Projeye bağlı olarak birçok varyasyon vardır ve bu, belirli bir projenin farklı ihtiyaçlarına veya sanatçının yaklaşımına uyarlanabilen esnek bir süreçtir.

    3D Render Süreci

    Model tamamlandıktan sonra 3D render süreci başlar. Bu genellikle modeli hayata geçirmek için dokuların, gölgelendiricilerin ve aydınlatmanın ayarlanmasıyla başlar. Daha sonra sahne, nihai görüntüyü veya animasyonu üretmek için render edilir. Son olarak, gerçekçiliği ve görsel çekiciliği artırmak için efekt ekleme gibi işlem sonrası geliştirmeler uygulanır. Yine, bu projenin gereksinimlerine bağlı olarak değişebilir.

    İş akışı İpuçları

    Render almaya başlamak için öncelikle doğru donanıma sahip olmanız gerektiğini söylemeye gerek yok. Bazı yararlı ipuçları için render için en iyi bilgisayarınızı nasıl oluşturacağınıza göz atın. Büyük projeler için, ağır hesaplama yükünü kaldıracak render çiftliklerinden yararlanarak iş akışınızı optimize etmeyi düşünün. Sahnenizi oluştururken verimliliği artırmak için, çok çeşitli akıllı kullanıma hazır modeller sunan Chaos Cosmos gibi varlık kütüphanelerinden yararlanmalısınız.

    3D Modelleme Ve Render İşlemlerini Birleştirmenin Faydaları

    3D modelleme ve render bir araya geldiğinde, kalıcı bir etki bırakan görsel olarak etkileyici görüntüler ve animasyonlar oluşturmak için kullanılır. Bu kombinasyon, sürükleyici deneyimlerin önemli olduğu VR/AR ve yüksek kaliteli görsellerin izleyicilerin dikkatini çekebildiği reklamcılık uygulamaları için gereklidir. Bu sinerjinin gerçek dünyadaki örnekleri, mimari render yazılımının tasarımları hayata geçirmeye yardımcı olduğu mimari görselleştirmede ve müşteri etkileşimini artırmak için 3D modellerin ürün tasarımı ve e-ticarette kullanıldığı ürün pazarlamasında görülebilir.

    3B modeller, ek modelleme yapmadan benzersiz görüntüler oluşturmak için farklı render işlemlerinde yeniden kullanılabilir. Örneğin, farklı görünümler oluşturmak için bir render’a farklı malzemeler, varlıklar, aydınlatma ve hava koşulları ekleyebilirsiniz. Aynı model, ancak render aracına farklı efektler ve varlıklar ekleyebilirsiniz.

    Etkili 3D Modelleme Ve Render İçin İpuçları

    Chaos Cosmos gibi eklentileri kullanarak veya daha hızlı işlem süreleri için GPU render işleminden yararlanarak üretkenliği artırın. HDRi aydınlatma gibi aydınlatma tekniklerinin kullanılması gerçekçiliği önemli ölçüde artırabilirken, Quixel Megascans gibi varlık kütüphaneleri modelleme ve işleme sürecinde hem zamandan hem de emekten tasarruf sağlayan yüksek kaliteli seçenekler sunar.

    3B Modelleme Ve Render İşlemlerinde Sık Karşılaşılan Zorluklar

    Teknik Zorluklar

    Bu güncelleme Enscape’in Rhino’da altı adede kadar kesit düzlemi ve Vectorworks‘te Clip Cubes oluşturmayı desteklemesini sağlayarak daha ayrıntılı kesit görselleştirmeleriyle tasarım hassasiyetini ve netliğini artırıyor.

    Kesit çizimleri, mimari anlayış ve bir mekanın iletişimi için kritik öneme sahiptir. Bu güncelleme, tasarım anlatımınızı tam olarak istediğiniz şekilde anlatmanızı sağlayan daha fazla kontrol seçeneğine olanak tanır. Ayrıca, geliştirilmiş tasarım detayı ve netliği ile daha iyi müşteri anlayışı ve daha etkili sunumlardan da yararlanacaksınız.

    Yaratıcılık Zorlukları

      Yaratıcı 3D sanatçıları, gerçekçilik ve sanatsal vizyon arasında bir denge sağlama zorluğuyla karşı karşıyadır. Malzemelerin ve dokuların doğal görünmesini ancak istenen estetiğe uyacak kadar stilize edilmesini sağlamak kapsamlı deneme yanılma gerektirebilir. Benzer şekilde modelleme, nesnelerin ve ortamların hem uyumlu hem de işlevsel hissettiren gerçekçi görüntülerini oluşturmak için güçlü bir biçim, oran ve ölçek anlayışı gerektirir. Teknik sınırlamalar ve sanatsal istekler arasındaki boşluğu doldurmak, genellikle doğru modeller oluşturmak için akıllı tasarım tekniklerini kullanmak veya ayrıntılardan ödün vermeden daha iyi performans için modelleri optimize etmek gibi yaratıcı problem çözmeyi gerektirir.

      Sorun Giderici İpuçları

      Render gürültüsünü azaltmak için ayarlarınızı optimize ederek daha pürüzsüz ve temiz çıktılar elde edin. Örneğin, 3ds Max için V-Ray ile gürültüsüz görüntülerin nasıl oluşturulacağını öğrenin. Karmaşık modelleri basitleştirmek de performansı artırarak render işlemini daha hızlı ve verimli hale getirebilir. Büyük dosyaları işlemek için, yoğun kaynak gerektiren projelerin render işlemini önemli ölçüde hızlandırabilen render çiftliklerini kullanmayı düşünün. Ayrıca render için doğru bilgisayarı kurmak, zorlu görevlerin üstesinden kolaylıkla gelmek için gerekli gücü sağlayabilir.

      3D Modelleme Ve Renderın Geleceği

      Yapay Zeka Ve Otomasyonlar

      Yapay zeka ve otomasyon, UV unwrapping, prosedürel modelleme ve gürültü azaltma gibi görevleri yerine getirerek 3D modelleme ve render işlemlerinde iş akışlarını kolaylaştırıyor. Yapay zeka, 3D modelleme ve render ile ilgili teknik görevlerin daha fazlasını üstlenecek ve bu da sanatçıları ve tasarımcıları işlerinin daha yaratıcı yönlerine odaklanmaları için serbest bırakacaktır. Yapay zeka geliştikçe, yüksek kaliteli sonuçları tüm beceri seviyelerindeki kullanıcılar için daha erişilebilir hale getirecektir.

      Bulut Ve Gerçek Zamanlı Renderlama

      Bulut render, karmaşık sahneleri uzaktan işleyerek pahalı donanım ihtiyacını ortadan kaldırıyor, işbirliğini ve paylaşımı kolaylaştırıyor. Chaos Cloud gibi bulut tabanlı çözümlerle render gücü isteğe bağlı olarak ölçeklendirilebiliyor ve stüdyoların ve serbest çalışanların bir zamanlar yerel kaynaklarla sınırlı olan projelerin üstesinden gelmesine olanak tanıyor. Enscape ve Vantage gibi gelişmiş GPU’lar ve optimize edilmiş motorlar tarafından desteklenen gerçek zamanlı render, tasarım sürecini hızlandıran ve etkileşimli görselleştirmeye olanak tanıyan anında geri bildirim sunar. Bu, sanatçıların, tasarımcıların ve mimarların büyük, son derece ayrıntılı, fotogerçekçi 3B ortamları gerçek zamanlı olarak sorunsuz bir şekilde keşfetmelerine ve bunlarla etkileşime girmelerine olanak tanıyarak, yaratıcı süreç sırasında hızlı ve bilinçli kararlar alma becerilerini geliştirir.

      3D İçeriklerin Sürükleyici Yükselişi

      Sanal dünyaların ve metaverse’in büyümesi, sürükleyici 3D içeriğe olan talebi artırıyor. Sektörler daha gerçekçi görüntüler ve etkileşimli ortamlar için bastırıyor ve daha zengin dijital deneyimler için sanal gerçeklik entegrasyonu ve dinamik işleme gibi tekniklerde yeniliğe ilham veriyor.

      3D modelleme ve render, farklı süreçler olmakla birlikte, birbirleriyle derinden bağlantılıdır ve yüksek kaliteli görseller üretmek için gereklidir. Sanatçılar, modelleme ve 3D render tekniklerini güçlü render teknolojileriyle birleştirerek sektörler arasında etkili, sürükleyici ve görsel olarak ilgi çekici sonuçlar elde edebiliyor.

      Bu derinlemesine inceleme merakınızı uyandırdıysa, atlamaktan ve keşfetmeye başlamaktan çekinmeyin. Farklı yazılımlarla denemeler yapın, uzman 3D render topluluğuyla bağlantı kurun ve hayal gücünüzü serbest bırakın. Mutlu renderlar!

        Yazar: Ina Iontcheva – https://www.chaos.com/blog/3d-modeling-vs-rendering-whats-the-difference-and-why-it-matters

        Yorum bırakın