3ds Max, modelleme, animasyon ve render araçlarına yeni yetenekler ve geliştirmeler sunarak yaratıcı olmaya odaklanmanıza yardımcı olur. Yeni Boolean düzenleyici, temiz geometri üretmek için modern ve sezgisel bir yöntem sunarken,Array’deki güncellemeler prosedürel olarak doğa temalı sahneler oluşturmanıza olanak tanır. Ayrıca, çalışma alanınızdan son rendere kadar iş akışınız boyunca renkleri tutarlı bir şekilde görmek için Color Management aracını sunar. 3ds Max, modellerinize bir karakter kazandırmak için her geçen gün animasyon geliştirmelerine devam etmektedir.
- Boolean Düzenleyici
- Array Düzenleyici
- Güçlü Modelleme Araçları (Robust Modeling Tools)
- Renk Yönetimi (Color Management)
- Material Switcher
- İnteraktif Render Araçları
- 3ds Max'te USD (Public Beta)
- Gelişmiş Animasyon Yetenekleri
- Sanatçı Dostu Güncellemeler
- Daha Fazlası
- Daha Fazla Bilgi Almak ve Birebir Demo Talebinde Bulunmak İçin Formu Doldurun Sizi Arayalım
- Şimdi Satın Alın

Boolean Düzenleyici
3ds Max’ta modern ve sezgisel Boolean modelleme iş akışları ile temiz geometriler üretin. Düzenleyici listesi içindeki yeni Boolean düzenleyici, mesh geometrileri kolay ve hızlı bir şekilde düzenlemenize ve manipüle etmenize olanak tanır. Bu araç ayrıca Split, Mesh ve VDB tabanlı Boolean gibi alt işlemler de içerir.

Array Düzenleyici
Array düzenleyici üzerindeki yeni özellikler ve güncellemelerle prosedürel olarak güzel ve karmaşık tasarımlar oluşturun.
- Merkezden dışa doğru çalışan ve doğal tasarımlar oluşturan Phyllotaxis adlı yeni array düzenleyici özelliği ile sarmal tabanlı dağıtım modelleri oluşturun.
- Yüzey ve eleman bazında mesh verilerine Materyal ID’leri atayın; bunun için random, ordered, first, middle ve last gibi yeni yöntemler kullanın.
- Array dönüşüm kontrollerindeki Radial, Spline ve Phyllotaxis türleri için yeni “progressive” seçeneği, dönüşüm verilerini değiştirmenize izin verir. Böylece mesh geometriyi baştan sona aşamalı olarak değiştirebilirsiniz.

Güçlü Modelleme Araçları (Robust Modeling Tools)
Editable Poly & Edit Poly Modifier
Editable Poly ve Edit Poly, yüzey parçalama ile ilgili poligonal yüz verilerinde iyileştirmeler sunar; bunlar arasında kenar eklemeyle yüzey bölme, Slice, Cut, Bridging, Vertex extrusion ve Edge extrusion bulunur.
Editable Poly’de bulunan yeteneklere benzer şekilde, Edit Poly şimdi de bir köşe, kenar veya yüz bileşeni ayarlandığında kenarların ve gizli yüzlerin çaprazlamasına neden olan otomatik yeniden üçgenleme işlemini içerir.
Editable Poly veya Edit Poly değiştirici üzerinde Cap seçeneği gerçekleştirilirken, üretilen yüzler artık aynı düzgünleştirme grubuna uygulanır, böylece güzel sonuçlar elde edebilirsiniz.
Simetri Düzenleyici
Simetri düzenleyiciyi kullandığınızda, artık simetri aksı standart olarak X ekseni seçilmektedir. Simetri düzenleyicideki bu iyileştirme; modelinizi nasıl düzenleyeceğinize bağlı olarak, simetri aksını kolayca değiştirmenize olanak tanır.
Editable Mesh ve Edit Mesh Değiştirici
AutoSmooth’a yapılan iyileştirmeler, Editable Mesh veya Edit Mesh düzenleyici ile modelleme sürecinizde daha iyi sonuçlar elde etmenizi sağlar.
Spline Vertex Welding
Spline nesnelerinin welding işlemlerinde yapılan geliştirmeler, karmaşık varlıklar üretmenizde daha fazla hassasiyetle çalışmanızı sağlar. Hedef köşeye daha iyi hassasiyetle bağlanmak ve Knot bileşenleri ve kenar bileşenlerinde Spline Extrude işlemi gerçekleştirirken öngörülebilir sonuçlar elde etmek için Spline Vertex Welding işlemini kullanın.
Materyal Düzenleyici
Materyal düzenleyici, Spline veya Renderable Spline değiştirici ayarlarıyla görüntülenebilir bir Spline nesnesine uyguladığınızda, nesne tipini Spline olarak koruyacaktır. Materyal Düzenleyici, Mesh tabanlı bir nesneye uygulandığında da açıkça belirtilen normalleri koruyacaktır.

Renk Yönetimi (Color Management)
Akademi Renk Kodlama Sistemi (ACES) ve OpenColourIO (OCIO) etrafında inşa edilmiş etkili renk yönetimi araçları, günümüzün modern Film ve TV üretimi için vazgeçilmezdir. 3ds Max’taki Renk Yönetimi ile renkler üzerinde tam kontrol sağlarsınız. Girişten çıkışa, görünüm alanından son rendera kadar renkler tahmin edilebilir ve tutarlı olacak, böylece renklerin diğer iş akışlarınızdaki renklerle uyumlu olduğundan emin olabilirsiniz.

Material Switcher
Material Switcher, Materyal Düzenleyici’deki yeni bir node (düğüm) olup, 3ds Max sahnenizdeki nesnelere ve USD verilerine uygulanabilecek birden fazla materyal varyantının görüntülenmesini yönetmek için basit bir kontrol yöntemi sunar. Böylece binlerce materyali tek bir Anahtar materyalinde düzenleyebilir ve saklayabilirsiniz. Ayrıca nesnelerinizin atanmış gölgelendiricisini kolayca ve hızlıca değiştirebilirsiniz. Bu değişiklikler görünüm alanında ve render’da güncellenecektir.

İnteraktif Render Araçları
Compound Notes
Büyük miktarda düğüm ve bağlantı içeren karmaşık gölgelendirme grafiklerinin yönetimi zor olabilir. Slate Material Editor (SME) Bileşikleri ile, herhangi bir sayıdaki grafik düğümünü Materyal Düzenleyicide tek bir bileşik gösterimde toplayarak, bu düğümler koleksiyonunu diğer tarayıcılarda yeniden kullanabilir ve veri sunumunu daha basit bir hale getirebilirsiniz.
Slate Material Editor
Slate Material penceresi, grafiksel kullanıcı arayüzleri oluşturmak için kullanılan platformlar arası bir yazılım olan QT ile geliştirilmiştir. Pencere şimdi 3ds Max UI içinde istediğiniz yere sabitlenebilir, böylece arayüzü istediğiniz gibi optimize edebilir ve özelleştirebilirsiniz.
Yeni SME Element’i gibi ek güncellemeler, SME’deki farklı haritaların ve materyallerin nasıl göründüğü üzerinde tam kontrole sahip olmanızı sağlayan Renk Tercihleri (Color Preferences) altında eklenmiştir. Düğümlerin arkasındaki bağlantı kablolarını çizme seçeneği sunulmuştur; bu, tarayıcı arayüzünüzü daha temiz ve okunabilir tutmanıza yardımcı olur.
MaxtoA
MaxtoA ve Arnold, 3ds Max içinde OCIO modunu seçerseniz, Renk Yönetimi iş akışlarını destekler.
- Arnold şimdi, render sürecinin bir parçası olarak kaynak dokulardan optimize edilmiş TX dokularının otomatik oluşturulmasını sağlar. Optimize edilmiş dokuların kullanılması, render hızı ve bellek kullanımı için kritik öneme sahiptir ve TX dönüşümünü çekirdek render’a dahil etmek, özel bir TX iş akışı olmayan kullanıcıların daha hızlı render’lar elde etmelerine yardımcı olacaktır.
- Arnold ve Arnold Render View, 3ds Max 2024’teki Renk Yönetimi ile çalışacak şekilde güncellenmiştir.
- MaxToA şimdi, tüm renk bilgilerini 3ds Max’tan Arnold’a render için aktarır ve render için tüm OCIO yapılandırmasını sağlar.

3ds Max’te USD (Public Beta)
USD Export SDK
Eklenti geliştiricileri şimdi, USD export eklentilerini, eklentinin düzgün çalışabilmesi için gereken tüm ayarların birleştirildiği bir bağlamda sunar. Export sırasında hangi eklentilerin kullanılacağını seçebilirsiniz. Bu, eklentinin veri dışa aktarırken nasıl çalıştığını daha iyi kontrol etmenize ve belirli eklentilerle USD dışa aktarırken kontrol kutularını kontrol etme ihtiyacını azaltır.
USDSkel Desteği
USD Exporter, Skin düzenleyicilerinin USDSkel içerisinde dışa aktarılmasını destekler. Bu, iskeletsel animasyonları çok sayıda karakter, sahne ve projede yeniden kullanmayı sağlar. USDSkel, köşe animasyonlarından çok daha küçük USD dosyaları oluşturur.

Gelişmiş Animasyon Yetenekleri
Transform List Denetleyici
Transform List, birden fazla Transform denetleyicisinin, katmanlı bir animasyon verisi olarak bir nesneye eklenmesine olanak tanır. Yeni bir yöntem, her katman için benzersiz animasyon verileri ve veri katmanlarının nasıl ve ne zaman birleştirileceğini kontrol etmenizi sağlar.
- Mix Transforms: Daha önce sadece düğümler bir transform denetleyicisine sahip olabilirdi. Transform List ile artık düğüm dönüşümlerini doğrudan ek komut dosyaları veya karmaşıklık olmadan karıştırabilirsiniz.
- Isolate Isolation: Seçenekler üzerinde yineleme yapma ve liste girişlerini ayrı ayrı düzenleme tercihleri ile daha iyi kontrol sağlayabilirsiniz.
Motion Paths’lerdeki Güncellemeler
Motion Paths şimdi, animatörlerin animasyon verilerini görünüm alanında doğrudan işlemek için daha geniş bir destek aralığına sahip olabilecekleri daha büyük bir pozisyon denetleyici kümesini desteklemektedir.
Sanatçı Dostu Güncellemeler
Mesh ve MNMesh Değişiklikleri
Güncellenmiş Mesh ve Poly geometrik verilerinin iç yapısı ile daha iyi kararlılık ve performans kazanımları yaşayın.
Modifier List İçerisinde Arama
Düzenleyici Listesindeki (Modifier List) yeni arama özelliği sayesinde istediğiniz düzenleyiciyi hızlıca bulun ve uygulayın. Uygulamak istediğiniz düzenleyiciyi yazarak aramayı o sonuçlara filtreleyebilirsiniz.
Daha Fazlası
Retopology Araçları 1.3
3ds Max’teki Retopology düzenleyici ile Autodesk ReForm’un en son sürümünü kullanın.
Daha Hızlı STL İçe Aktarma
3D baskı için yaygın olarak kullanılan bir dosya biçimi olan STL, milyonlarca üçgen veri içerebilir. Dosya İçe Aktarma’ya yapılan performans iyileştirmeleri sayesinde artık STL dosyalarını daha hızlı yükleyebilirsiniz. STL İçe Aktarma iletişim kutusu UI ayrıca daha iyi verimlilik sağlayacak geliştirmeler sunar.
STL Check Modifier Processing
STL Check Modifier üzerinde yapılan önemli performans iyileştirmeleri sayesinde, yoğun poligonal mesh’ler ve nesneler üzerinde daha hızlı işlemler gerçekleştirebilirsiniz.
MAXscript İyileştirmeleri
Topluluk taleplerine dayalı olarak, MAXScript’teki iyileştirmeler arasında hata durumunda komut dosyalarını göstermeme seçeneği, değişiklik işleyicilerini kod aracılığıyla etkinleştirme/devre dışı bırakma yeteneği, çalışma zamanındaspinner control scale ayarlama yeteneği ve diğer küçük değişiklikler bulunmaktadır.
Substance ve ATF
Substance, 3ds Max’in en son sürümüyle birlikte yüklenmiştir. NX içe aktarma artık NX 2206’yı desteklemektedir.
Revit/Inventor İçe Aktarıcısı
RCE ve Inventor Sunucu yükleme aşamaları, daha hızlı bir kurulum deneyimi sunmak için başlangıç penceresinden kaldırılmıştır. Bu ekleri hesap portalınızdan sonrasında indirebilirsiniz.