BIM 360 Issue Takibini AEC Ürünleri İçerisinden Gerçekleştirin

BIM 360 Sorun Yönetimi Modülünü Navisworks ve Revit Ara yüzünüzden Çıkmadan Kontrol Etmek İster Misiniz? 

Projenin tüm aşamalarında multidisipliner ekip üyelerinin birbirleriyle iş birliği yapması ve iletişim kurması gerekir. Gayri resmi / yapılandırılmamış mekanizmalardan (ör. Telefon görüşmeleri, e-postalar, yüz yüze görüşmeler) yüksek düzeyde yapılandırılmış ve sözleşmeli sistemlere (ör. Maliyet, değişiklik veya teklif yönetimi sistemleri) kadar bu etkileşimleri kolaylaştırmak için kullanılan çok sayıda araç ve teknoloji vardır. 

Çoğu proje ekibi, sözleşmeye dayalı olmayan resmi etkileşimleri izlemek için ekip üyeleri arasında yapılandırılmış, denetlenmiş ve kontrollü etkileşimler sağlayan bir sisteme ihtiyaç duyar, bu sistem genellikle bir sorun izleme sistemi olarak adlandırılır. 

‘Sorunlar’ proje ekibindeki herhangi bir kişiden gelen sorular, açıklamalar, bildirimler ve uyarılardan oluşabilir. Sorun izleme sistemi, sorunları belgelemek için bir mekanizma sağlar. Bu konuda Autodesk ailesinin yeni üyelerinden BIM 360 ortamı birçok sektör üyesi için bu konuda proje iş akışları ile entegre benzersiz bir üründür. BIM 360 içerisinde Issue ara yüzü üzerinden sorun yönetiminizi dosyalar ve ekip üyeleri ile kontrollü bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. 

Uzmanlarımıza Danışın


Bu gün ise Navisworks ürünü için geliştirilmiş tamamen ücretsiz bir eklenti ile birlikte artık BIM 360 platformuyla çok daha entegre çalışabiliyoruz!!!  

BIM 360 ile sorun yönetimi süreci Navisworks dosyaları üzerinden açılan sorunlar için 2019 yılının sonuna kadar BIM 360 ara yüzü üzerinden ilerlerken, 2019 yılı sonunda Autodesk harika bir eklenti olan BIM 360 Issue’yu sunarak bu işi daha hızlı ve eğlenceli bir hale getirdi.

Bu eklenti ile Navisworks içerisindeki modellerinizde ara yüz değiştirmeden bir sorun (issue) oluşturabiliyor; BIM 360’da açılmış tüm Navisworks dosyaları ile ilgili sorunları (issueları) Navisworks içerisinden görüntüleyebiliyor, hatta bu sorunlara aynı ortamdan cevap verebiliyorsunuz. Bunlarla birlikte yine bu ortamdan diğer proje paydaşları ile “Activities” sekmesini kullanarak sorunlar özelinde görüşmenizde mümkün.

Böylece; tüm sorun yönetimi alt yapısı BIM 360 platformunda yönetilirken; kullanıcılar için sorun takibi ve yanıtlama işlemleri koordinasyon iş akışlarını hızlandırmak amacı ile Navisworks ara yüzünden çıkmadan ilerleyebiliyor.

Eklentinin sık kullanımı diğer ürünler ile ilgili entegrasyon taleplerini artırmış olmalı ki 2020 yılının son ayında bu eklentiye benzer bir ürün Revit için de geliştirilmiştir!!!

14 Aralık 2020 de sunulan Issue eklentisi Revit dosyalarınız içerisinde BIM 360 platformunda bu dosyalara bağlı açılmış sorunların ilişkili alanlar ile birlikte görüntülenmesine olanak tanımakta. Bununla beraber, sorunlar ile alakalı proje paydaşları ile görüşmeleri yine “Activity” sekmesi içerisinden Revit ara yüzünde gerçekleştirebiliyor ve sorunları yine aynı ara yüzden cevaplayarak kapatabiliyoruz.

Ancak Navisworks eklentisinde sunulan sorun açma olanağı ne yazık ki henüz gelmemiş, yine de geliştiriciler ile gerçekleştirilen konuşmalara dayanarak bu geliştirmenin de beklendiğini söyleyebiliriz… 

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Shopping Cart

Uzmanlarımıza Danışın

Bize Ulaşın
Kapat

Lütfen bekleyin…