Yapıların içinde ve çevresinde kullanılan birçok ürünü bir araya getirmek müşterileriniz için zorunludur ve bu, ürün karmaşıklığı arttıkça daha da zorlaşır. Bu zorluk imalatçılara, müşteri ile ilişkilerindeki rollerini sadece tedarikçi olmaktan çıkarıp bir stratejik iş ortağına dönüştürebilecekleri bir fırsat yaratır. Bu fırsatı değerlendirebilmek için, nasıl değer sunabileceğinizi tekrar düşünmelisiniz. Bir başlangıç noktası olarak aşağıdaki önerilere göz atabilirsiniz:
Mühendislik
Ürünleriniz kullanıma hazır, yapılandırılan veya tamamen özel olsun, müşteri ihtiyaçlarını herkesten daha iyi ve hızlı karşılayacak ürünler tasarlamalı ve üretmelisiniz. Ancak birçok imalatçı gibiyseniz, zaman size engel olma eğilimindedir. Çok büyük bir kısmı alışkanlık ve rutine ve çok azı inovasyona ve pazara sunma zamanını hızlandırmaya gider. Peki, sorunları nasıl giderebilirsiniz?
- İlk olarak, ürün geliştirme sürecinizin verimliliğini artırmak, mühendislerin veri yönetimi, değişiklik yönetimi ve performans sorunlarını çözme gibi uğraştırıcı görevlere takılı kalmak yerine, en fazla değer katan işe dönmelerine yardımcı olur.
- İkinci olarak, ürün yapılandırmasını otomatik hale getirmek, mühendislerin normalde sonsuz tasarım çeşitliliğini manuel olarak yapılandırmaya harcayacakları zamandan saatlerce tasarruf etmeyi sağlar.
Bunların tümü daha yenilikçi ürünler geliştirmek için zaman yaratmakla kalmaz. Bu aynı zamanda, kendi yapı projeleri için daha özgün çözümler beklentisiyle gelen müşterilere nasıl daha yüksek düzeyde özelleştirme sunabileceğinizi keşfetmeniz için alan açar.
İmalat
Genellikle tasarım ve imalat süreçleri arasındaki iletişimsizliğe ve verimsiz üretim prosedürlerine dayanan bazı sorunlar maliyet, kalite ve teslim zaman aralığı açısından gereksinimleri karşılayan ürünler imal etmeye engel olabilir.
Her şeyi bir araya getirmek için, kuruluşunuzda veri yönetimini, CAD’ı ve CAM araçlarını standart hale getirmelisiniz. Entegre ve otomatik iş akışları, genelde hatalara ve darboğazlara neden olan manuel işleri ortadan kaldırır. Bu değişiklikler imalata çeviklik ve esneklik katar; ki bunlar, müşterilerinizin değişen ihtiyaçlarını karşılamak için zorunludur.
Satış
Müşterileriniz, belirledikleri her çözümün proje için dikkatlice kapsama aldıkları deneyimi tamamladığından emin olmak isterler. Bunun anahtarı nedir? Yapı ürünleri satmada önemli olan artık teklif verme değil. Önemli olan, müşterilerinize danışmanlık sağlamaktır.
Bunun sağlanabilmesi için, satış ekibinin müşterilerinizin sistemlerinde çalışabilmesi ve hızlı, bağımsız bir şekilde ürünlere yönelik fiyat teklifi ve yapılandırma sağlayabilmesi (mühendisleri beklemeden) gerekir. Bir self servis ürün yapılandırma aracı tüm süreci otomatik hale getirebilir, böylece mühendislerin tek bir ürünü yapılandırmaya saatler harcaması yerine satış ekibi aynı sonuçlara dakikalar içinde ulaşabilir. Bu ve ayrıca BIM’e hazır içerik, satış ekiplerini sipariş alan kişilerden gittikçe daha fazla iş birliğine yönelen proje ortaklarına dönüştürür.